marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Sunday, May 31, 2009

paSti



masa : 9.03 am
tempat: shui fan zai
suasana: pagi yang tenang~..

.: BISMILLAHIRAHMANIRAHIM :.

secerah mentari selembut bayu seceria pelangi seriang burung berkicauan

ceritanya sebegini..
pada suatu pagi yang mendung..
saya dan atikah merangkap adik yang ke 13 belas
melewati Padang Perdana yang berdekatan dengan gelanggang seni dengan menaiki Scooter kesayangan dengan kelajuan kurang dari 60 km/jam walaupun jam menunjukkan hampir pukul 9 pg..[acara dikatakan bermula jam 8.30 pg~]
tujuan kami ke sana adalah untuk menyaksikan pertandingan sukan antara PASTI di seluruh kelantan.. dan lain2 sebab adalah..
saya dan Atikah menjadi jurulatih bola jaring bagi pasukan adik2 perempuan pasti kawasan pengkalan Chepa dan menjadi jugak sebagai 'juruletih' yang melayan kerenah adik2 yang kecik + nakal tetapi comel itu.. mujurlah kepakaran kami dalam melayani kanak2 ini peringkat pro sebab..
kat rumah, kami dah pum mempunyai 17 org anak buah yang buassssss !...
maka dengan itu...
vROOOOooMmm.....
owhh..Iwa dan hakimah --> jalan suda ngan kak Na



akan tetapi..setibanya kami disana...
hujan rintik2 air bergelora~
errmm..




maka dengan itu..
sebab x bleh pegi jalan2 sesuka ati..
maka..
operasi posing memosing pun dijalankan seperti biasa~heh !



walaubagaimana pun..
hujan tetap berterusan..malah bertambah lebat...
isssshemm...






oleh yang demikian..
kanak2 rebina mulai membuaskan diri..
demi menjana ketenteraman awam dalam keadaan kurang tekanan diri..
saya pun mengajak kanak2 untuk bermain..
yeaahhh..


"tom tom tumbuk
tom tumbuk mayang didih
pecah sebutir pecah semua~"

bermain sejenak sementara menunggu pengumuman seterusnya




"diminta semua supaya ke Dewan Jubli Perak dengan segera"..
maka dengan segera..
kami ---> cikgu2, jurulatih2 dan iwa, mc mah, ummi2, ayah2
membawa kanak2 ini ke DJP...




sempat berposing dalam ujan..
meme x leh lepo nga kemera sikit pom nihhh !





putra2 PASTI..
ujan sedikit pun x melemahkan semangat mereka untuk menjadi lesu..




putri2 PASTI
x kesah pom..





suasana di dalam Dewan Jubli Perak
berduyun tiba~..
bergema sekejap dengan laungan Asma Ulhusna
oleh adik2 PASTI kawasan PC




jurulatih ke'frust'an sebab x leh tengok adik2 didik beraksi

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Disebabkan hujan lebat tak henti-henti, maka pihak penganjur membatalkan sukan pada hari tersebut. Ada kemungkinan sukan tersebut ditunda pada hari yang lain...

teruskan bersama www.adaabdullah.blogspot.com untuk cerita seterusnya~
* err..aku bukam jadi jurulatih rasmi poMmm

4 comments:

  1. Ada...!!!ambo jeles nih...jeles!jeles!jeles jugok!wa3...

    ReplyDelete
  2. sukan pasti dipindah ke Manek Uraaiiii, melepas puok demo

    blog komen,, bak po la guno background pink... warno hok punoh...

    ReplyDelete
  3. to DARIPANDANGANMATA
    >>> tu la encik..oram beli broadband marah..
    silap line umah dio low ngato background are plop...
    gunalah broadband..duduk mana2 pom bolehh...
    p/s:background ambo gambar burung2 riang berkicauan dehhh....belila broadband soOOo..

    ReplyDelete
  4. to achik aidik's
    >>> aaa...rilex2..nati Ada gi denu..kita join program banyak2...heheheehhee...

    ReplyDelete

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...