marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Friday, August 21, 2009

salam ramadan

masa : 9.15 pm
tempat: bilikku~
suasana: malam ramadan yang penuh ketenangan~..

.:dengan menyebut nama Allah
Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani:.




ramadan yang dinanti kini menjelma..
semoga barakahnya menerangi hati seorang hamba untuk mendamba kasih Pencipta
bulan yang sangat istimewa...
semoga kita bersama-sama manfaatkan kehadirannya..


++++++ selamat menyambut bulan ramadan ++++
buat semua muslimin muslimat seluruh dunia terutama
keluarga tercinta
sahabat setia
kampus ceria~





Tuesday, August 18, 2009

seharian cuti sem


masa : 9.45 am
tempat: bilikku~
suasana:lagu kerana cinta bersenandung kat leptop~..

.:dengan menyebut nama Allah
Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani:.



nasihat penganjur:
posting ini mengandungi unsur yang x best..borim..
jangan baca klu anda sedang mahu tidur...
dahhh..pg tidoo...
aik...degil jugakk... baca la...
tp jgn salahkanku yeeee...


erm..
cuti...
ada apa dengan cuti??//

ade ke patut tanya lagi setelah 6 minggu berlari sana sini..
x kira la..
pegi kuliah ke..
pegi lab jam 7 malam ke..
pegi cafe ke...
ape ke..

yang penting..

sekurang-kurangnya
paru- paru bleh la slowkan engine..
otak plak bleh la difragment mane2 folder2 yang dah rosak kat selebelum atau serebrum..
dan..
empunya diri bleh la lepaskan lelah barang sekejap duaa...

ermmm...
so..
wat i hav done today??..
.

meh nak citer...

ari nih..

bgn..cam biasa..
terasa nak buat sesuatu..
yeah..
*goge..goge[
ini adalah sound effect]
maka..
masak la nasi goreng telur + lada itam..

dah tu jerk bahan yang ader...
makan2..makan..
teringat la kat umah plakkkkkk..

[
sayuuuuu~]

teringat time iwa oyak masa cik n ayah nak gi outstation
"x pow.. buleh make gapo2 pun...
nasik goreng kak da sedak ugak kaloo"
kembang idung jap..tapi dia sambung lagi

"
tapi time panah jah sedak", katanya dengan muka x bersalah...
hehhh...rasa nak ugap praktis teakwandoo kat situ jugak laaa....
owh..
sebenarnya kat bilik nih..juz tinggal 3 orang jerk..
yang laen balik kampung...woOOoo...x aci..x aci..
so..
tme dri ini duk goge..goge...
yang lain ZzzZZzz..

n then,
ajat nak gi 1B ari nih..lepas meetim
tekad ati..soram pun soram la..
stok barangan asetku dah nak abess..
tapi lepas bagitau kat roomate..
beliau pun dengan senang ati
"kay ikut lah"
yessss...
alhamdulillah..
kay ni..
paham2 jerk aku nih...
penakut tahap siput..
hehehe...
maka..
berlangsung la meetim selama beberapa jam...
"blablabla...."[pendekkan citer]

maka..abis la meetim..
n kak farah pun menghantar aku balik ostel ngan kuda ijau lepas berpakat nak gi makan kat Apple 1B ngan Dila n pipah..
sapa ati x ajak Ada..wooOOo[nada ngaju...kononnya la~]
pahtu..lepas zhor..xpdc turun outing pun berlangsung..
tapi nak sampai je kat 1B..
"Ada..kita terus pg KK la klu camtu..cam banyak jer Ada nak beli" kata Kay sambil tangannya kuat memegang besi pemegang kerusi bas
"ermmm.."Ada masih ragu2..yelah...
aku bukannya jenis yang rajin berjalan jauhhhh..
dengar citer terminal bas KK dah bertukar tempat..
kat wawasan plaza...jauhhhhh klu nak pg CP...
"ok la"..lepas lama berfikir..
maka majulah bas UMS-KK menuju destinasi...
sampai KK...



rupanya jarak terminal ngan wawasan plaza tuh..sepelaung pun dengar kot...
darat sungguh rasanya...
klu tanya budak2 1st year rasa diorang pun dah mahir kawasan situ..
aku plak..
baru turun situ lepas bergelar 2nd yer student...
malu kat orang!!
huhu...
best ugap jalan2 ngan si KAy nihhh...
sporting woooo...
aku yang memang la berat kaki nak merentasi bangunan api2 semata nak pg CP tempat yang slalu je jadi destinasi bebudak UMS di masa lampau itu~...
so..kitorang juz cari bengbarang kat WP je laaaa~...
so..round punya round ..
jumpa la satu kiosk yang jual bengbarang cam..
kacing ulat bulu..
butang baju melayu..
gelang2..
dan lain2 lagi..
rambang mata jap...
dah la kakak tu jual murah jerk dr hrga yang biasa aku beli...
benda laen x tengok sangat..
apa yang menarik perhatianku..
yeah..butang baju melayu..
tanya2 kak tu...
dia pun kasi la harga $*.**[ dirahsiakan atas sebab2 tertentu..hee]
aku pun mula menghitung jumlah saudara lelaki kandungku..
fuhhh..ramai betull...
klu beli untuk nik ni..nik tu mesti kena beli ugap...
patu...
aku pun mengambil keputusan yang drastik...
"kak, saya nak 9..."kata ku..
cukup ke x...baloh la ppuak demo natii..
dan jgn lupa up duit raya untukku~..
heheh..mintak pujik sungguhhhh!!
owhh...
la tahzan buat saudara perempuanku...
aku x penah melupakan kamu..
cuma...
sabar la...
sokmo wat balik bare ko puak dio...
biar la ko ore lain la etepppp...
........
pastu...
pabila cahaya langit mula berubah...
kami pun nak balik la...
tapi...malang pabila dibagitau bas KK-UMS rosak..
siap suh kitorang duk kat tepi2 dulu tunggu bas lain datang..
maka...
berpiknik la kami di atas rumput lebar terbentang...dan ditepinya adalah longkang besar aka...air char...
diulangi...air char..mujur jah kering..



dan tunggu la kami sehingga bas datang.....
wassalam...

haa...best ke???...kan dah cakap tadi...tu la degil sangat...tapi x pe..
TAHNIAH...ANDA TELAH LULUS UJIAN MENGUJI TAHAP KEBORIMAN ANDA.... SILA PEGI KAUNTER SEBELAH BAGI MENDAPATKAN HADIAH...


-sekian-




Thursday, August 13, 2009

spirit of ukhuwahh..


masa : 3.01 am
tempat: bilikku~
suasana: lagu nasyid ashabul kahfi menguasai pendengaran~..

.:dengan menyebut nama Allah
Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani:.




have u ever seen this cake before ????!

sebagai seorang ahli...
ku jua dapat merasai apa yang dibicarakan oleh beliau..
siapa beliau tuh..
semua yang bersuara..
bila ukhuwaah menjadi topik bicara..
aku pun mula menghitung diri
sejauh mana aku mengasihi sahabat-sahabatku..
sejauh mana aku boleh bergerak kerja bersama mereka..
sejauh mana aku sanggup bersusah senang demi mereka...
senang di sebut di bibir..
susah nak terkesan dihati..
tapi ketahuilah kalian..
aku yakin..
aku mengasihi kalian...
lillahi Taala
sesungguhnya..
sabda Rasulullah...
" tidak sempurna iman seseorang itu sehingga dia mengasihi saudaranya seperti mana dia mengasihi dirinya sendiri"


dan

tak sempurna iman, tidak bernama insan
andai permusuhan dibiar berterusan
hindarkan persengketaan jernihkan kekeruhan
bara amarahmu jangan dinyalakan...

..........................................


dan ingatkah kalian
apa perkataan yang ada pada cebisan kek yang kita telan tadi...
maka istiqamahlah kita dalam mencari redha Ilahi..
jadikan ia semangat untuk kita terus bersama..

.....................................

rasailah keenakan kek itu sebelum ia mencair....


Thursday, August 6, 2009

cannot find server~

masa : 5.51 pm
tempat: bilikku~
suasana: bunyi deruman bas UMS~..


.: BISMILLAHIRAHMANIRAHIM :.


topik ape ek nak berbicara ari ni??
emm....
okehh..

first at all...

credit to my 3rd bro..

sbb byr bil broadband yang tertangguh 2 minggu kot..
huhu..
macih be..

bule depe buleh bayar lagiii..

hehehe..
ader ke patut..

bukan apa..

sebab x kuar pg bandar KK sejak sebulan menjdi penghuni di sabah..
nak cakap sibuk..
iya..iyalah...

nak cakap takut nak kuar soram..

ye.
memang tepat tekaan anda...

10 markah...

al kisahnya...
terpaksalah abang yang jauh di sebalik laut cina selatan yang pegi bayar...
dan...

untuk penghargaan..
meh Ada perkenalkan abe dehh...




nik aminuddin nik abdullah
pelajar separuh masa uitm

sudah kawin

isteri beliau.. kak chik..
anak: nik iyad hakimi yang sangat auta..
[owhh..ni iklan periuk nasi sebenarnya]

dan lagi...
bohot2 syukria kpd my eldest brother gak...
sebab disaat ptptn wat hal..

beliau dengan senang ati menyapport [marah la mrs tan klu tau aku munah bi] kwanganku~..

gambar???
banyak lajok gambar abe..
sapa Ada x tau nak pilih mana satu...

link je la kat sini sapa nak berkenalan yee...
tapi...

harus diingat bahawa beliau sudah berkahwin
isteri beliau : kak long
anak 4 dah...
dan
seorang tok lawyer[ Ada loywar jugakk..tapi loyar buruk la]
caring tapi bengkem...
hahahha...

ermm..sebelum lupa..
tQ gak kat oram2 kolumpur..
sebab memenuhi akaunku..hihihi..
dan maap lah sebab x dan nak gi kelih masa mari sini..
cBuk nga program PMi09...
x pow..
mari lain kali plop..
mari blako dehhh ('-')...

beruntung ado adik bradik yang bleh wat kecek kiroo~

apa masalahku ini...
hau lahh...

k la..
next !!

kita sentuh skit pasal citer hangat nih...
ape lagi...
H1N1 lah..
U tikah tutup dos..
U abe E tutup dos..
ums jah masih bertahan..
dengar citer pljr civil dah 2 org +ve H1N1..
aii..kesian tol..
dan yang turut kena tempias kitorang yang kat SKTM la..
tapi x pe lah..
arap semua bleh jaga diri ek..
klu demam..sila la pg klinik..
klu yang batuk..
makan ubat batuk..ye..
we scare but we care..
keadan kat sini pom ramai dah yang bertopeng..


mrs kakashi..
hehehe


yup..protection...
sapa nak topeng free pg la pejabat am SKTM...
kat sini pom sangat berjerebu..
sampai..
gunung yang tersergam indah pom dah ilang dari pandangan..
semua kelabu...
ilang satu nikmat mata...



ok lah...
tak tau nak tulis ape lagi...
owhhh...
laptopku sakit jiwa

printerku
sakit jiwa..
nasib baek jiwaku still ok...
hehehehe...
alhamdulillah...

Saturday, August 1, 2009

buat kau dan jua aku..


masa : 12.33 am
tempat: di suatu tempat
suasana: burung2 berkicauan~..

.: BISMILLAHIRAHMANIRAHIM :.

selama ini ku mencari-cari teman yang sejati buat menemani perjuangan suci...




maaf teman bila kita tidak sehaluan..
maaf teman bila aku sering bertindak songsang..
maaf teman bila bicaraku mengguris kalbumu..
maaf teman bila perlakuanku menjengkelkanmu..
maaf teman jika aku sering mengganggumu..
maaf teman jika aku sering meminta pandanganmu..
maaf teman jika aku sering mencari perhatianmu..
mungkin aku sekadar mengimbau memori lalu..


yang pernah berlaku didalam duniaku..
tapi ku tahu..kini dan dulu tidak akan berlaku..
ku hanya mencari sebuah perlindungan di sebalik kekuatanmu..
mungkin juga mencari sinar di samping cahayamu..
yang pernah ku hilang dulu..
ku sanjung ketenanganmu..
yang senang menghadapi semua itu..
pintaku agar kau dapat tahu..
aku tak sekuat yang kau mahu..



.....................

ya Rahman..ya Rahim..
Kau mengetahui apa yang nyata dan apa yang tersembunyi..
dan Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini berkumpul kerana mengasihi Mu, bertemu untuk mematuhiMu, bersatu memikul beban dakwahMu,hati-hati ini mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syariatMu, maka Kau eratkankan akan ikatannya. kekalkan kemesraan antara hati-hati ini ke jalanMu. penuhkanlah hati ini dengan cahaya RabbaniMu yang tak pernah kunjung malap. lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan iman dan keindahan tawakkal kepadaMu. hidup dan suburkanlah hati-hati ini dengan ma'rifah tentangMu.jika Kau matikannya,maka matikanlah pemilik hati-hati ini sebagai syuhada' di dalam memperjuang agamaMu.
ya Latif..
Engkaulah sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong..
maka,
Ya Allah..perkenankanlah permintaan ini..
ameen...

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...