marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Khamis, 13 Ogos 2009

spirit of ukhuwahh..


masa : 3.01 am
tempat: bilikku~
suasana: lagu nasyid ashabul kahfi menguasai pendengaran~..

.:dengan menyebut nama Allah
Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani:.




have u ever seen this cake before ????!

sebagai seorang ahli...
ku jua dapat merasai apa yang dibicarakan oleh beliau..
siapa beliau tuh..
semua yang bersuara..
bila ukhuwaah menjadi topik bicara..
aku pun mula menghitung diri
sejauh mana aku mengasihi sahabat-sahabatku..
sejauh mana aku boleh bergerak kerja bersama mereka..
sejauh mana aku sanggup bersusah senang demi mereka...
senang di sebut di bibir..
susah nak terkesan dihati..
tapi ketahuilah kalian..
aku yakin..
aku mengasihi kalian...
lillahi Taala
sesungguhnya..
sabda Rasulullah...
" tidak sempurna iman seseorang itu sehingga dia mengasihi saudaranya seperti mana dia mengasihi dirinya sendiri"


dan

tak sempurna iman, tidak bernama insan
andai permusuhan dibiar berterusan
hindarkan persengketaan jernihkan kekeruhan
bara amarahmu jangan dinyalakan...

..........................................


dan ingatkah kalian
apa perkataan yang ada pada cebisan kek yang kita telan tadi...
maka istiqamahlah kita dalam mencari redha Ilahi..
jadikan ia semangat untuk kita terus bersama..

.....................................

rasailah keenakan kek itu sebelum ia mencair....


2 ulasan:

  1. dop pahang tarang ! tapi kek tu mace sedap . hehe =]

    BalasPadam
  2. hargailah sahabat selagi dia masih ada. semoga persahabatan kita kekal hingga ke akhir hayat. I LUV U SO MUC

    BalasPadam

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...