marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Sabtu, 23 Mac 2013

Qasidah- Ya Hanana


.:Bismillahirahmanirahimm:.

Assalamualaikummm... :)


Hmm.. rasa best plak duk tgk Tv channel Al-Hijrah malam ni.. semangat dgr qasidah2 yang dipersembahkan oleh orang2 yang terlibat dengan rancangan Malam Cinta Rasul ni..syeikh2 ade..budak2 pun ade..orang ramai tu x sah nak cite la..penuihhh..LIVE dari eerr.. x tau la kat mane..kekeke..sbb tgh2 rancangan baru aktgk..hehe..

Sonok plak tgk rancangan2 camni wujud sebenarnya kat malaysia..huhu..sejukkk rasanya ati..nampak la gak orang2 kita ni sebenarnya suka berzikir, memuji Allah dan Rasul..alhamdulillah..

 okeih2.. sebelum ku panjang lebar nak menconteng kat blogku terchenta ni..meh aku gtau ape tu qasidah sblum korang stat jadi psyduck..kui3..gurau jee..Qasidah ni ,frankly speaking cam memuji, berselawat kpd Nabi Muhammad saw la..dia dlm bentuk ala2 nasyeed gitu.. 

Hmm.Dalam banyak2 qasidah..ade satu qasidah yang familiar n pemes baru2 ni..sebelum ni ak x de la terdedah sgt ngan qasidah ni..sekadar tau camtu2 je..tp yang ni special sbb 1st time dgr ank2 buah + adik + abang aku berqasidah..diorang berqasidah saje2 je..cam duk nyanyi lagu..tp bunyi meriah la sbb ramai2 kan..yang best lagi x de pun diorg tgk text..hebat2..aku time tu camm impress ngan diorg..huhu..sekali aku tgk TV cenel Al-hijrah..ade pun qasidah ni di bawa oleh Inteam n da geng.. rupanya kat sini diorg dgr..huhu..aku ni slowww betul ..haha.. tajuk qasidah ni Ya Hanana.. maksudnya.. Betapa Beruntungnya Kami.. Nak tau kenapa beruntungg..haaa hayatilah qasidah ini..






click kat image untuk tumbesaran :)


Moh kita dgr versi TV Al-Hijrah.. aku suke dgr sbb sume mood happy :)

 

       

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...