marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Rabu, 10 Julai 2013

1 Ramadan 1434H

Assalamualaikum..

Alhamdulillah.. sedar tak sedar..ari ni tup tup tup da masuk bulan Ramadan Al-Kareem.. kenapa kita panggil dia Al-kareem.. sebab.. Dalam BM nya Al-Kareem tu maksud dia..MULIA.. kenapa kite gelarkan bulan Ramadan ni bulan yang mulia.. sebab.. dalam banyak2 bulan.. di bulan ramadan ni la.. org ramai..khususnya insan yang bergelar umat islam.. tetiba je ade kesedaran nak wat benda baik2 (eleh x ckp org..aku pun same2 x 5 je).. maybe sebab encik satan kene belenggu time2 ni..tu yang jd lebih tersedar..haha.. cuma sekali sekala.. tewas gak pada nafsu...kekeke..standard la manusia biasa..bukannya malaikat..kan..


Ni antara Do and Don't yang bley kita buat dan tinggalkan..


tapi klu still jahat nak mam tu.. tu bukan masalah encik satan..tu masalah diri sendiri sampai encik satan pun tabik spring..hohoho..

Hmm.. ni kali pertama puasa di KL.. tapi sebelum ni da berkali2 da puasa tanpa keluarga di sisi..setahun di matriks, 3 tahun di UMS.. dah boleh lawan da perasaan tu.. tapi kadang2 rindu nak bermesra time bulan puasa dengan adik beradik, mak ayah tetap ade.. huhuhu.. mengecohkan dapur bila tiba time nak sahur dan bukak.. berkejaran time nak gi solat terawih.. last2 abangku yang kelapan kena jadi imam kat umah..sbb lambat sangat bersiap.. rindu..

So, dikesempatan masa dan waktu yang kita ade ni.. tak salah rasanya amik peluang ni meng-TOP UP-kan mane2 part yang da longgar tu kan.. hihihi..

Saya nak berusaha ni..tgk capai target ke tak..hew3

Targetku masih seperti tahun sudah2..

1. khatam Al-quran..by hook or by crook
2. Solat dhuha at least 3 kali seminggu
3. Terawih selagi tak de aktiviti kemasyarakatan bila tiba waktu bukak
4. Qiam at least 3 kali seminggu..

Semoga kita menjadi hamba yang mendapat keredhaan dan kasih sayang daripada Allah..insyaAllah..






p/s: Jangan lupa..doakan keselamatan saudara kita di seluruh dunia terutama di mesir ,syiria, palestin..doa adalah senjata org mukmin..

3 ulasan:

  1. Alhamdulillah, adinda Ada akhirnya dah insaf... :D

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. to zeus..aha.. jadi awk pun boleh ikut berpuasa sama untuk buang lemak2 tak penting tu..hehehe

    BalasPadam

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...