marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Isnin, 9 September 2013

I didn't change, I just grew up !

.: Assalamualaikum :.

" Camane korang sekarang?"

" Dah tak contact each other ke skrg?"

" Laa..bukan korang rapat ke dulu?"

" Aik.. korang bukan ade pape ke dulu?"

" Ada kan rapat ngan dia dulu.."

etc..
etc..
etc..

sampai aku rasa nak je wat skima jawapan tuk soalan-soalan kat atas.. senang nak jawab..klu orang tanya..aku suh dia pilih jawapan mane yang diorg rasa nak terima..

tak kurang yang komen camni..

" Laa.. ari tu ak nampak korang rapat gile.. igtkan korang ade pape.. x berani aku nak tanya.."

Tapi tu la hakikatnya yang kena aku telan klu da berkawan rapat ngan lain gender..pulak tu kawan secara persorangan..maksud aku bukan kwan secara geng..(eleh..klu kawan secara geng pun klu rapat dgn someone2..org tetap gak persoal tu ni gak).. kene telan hakikat..klu orang nampak kita selalu borak dua orang.. klu orang ingat kita rapat..dengan berlainan gender.. orang akan igt..orang akan kate.. orang akan pikei.. there are something between the couple.. padahal hakikatnya.. sebaliknya..

kengkadang rasa gak perasaan sedih sebab.. dgn pertanyaan camtu..dgn komen2 camtu.. aku rasa.. bodohnya aku.. apsal laaaaa aku kwn rapat ngan dia sebelum2 ni..last2 ak je yang sengsorang luka.. luka sebab org yang tanya dia tak tau betapa aku tak nak bagi komen pape sal bnda2 camni..

Rapat.. camane kitorang bley jadi rapat.. hakikatnya kitorang x de la rapat mane pun.. just sbb ade sikit persamaan.. dah jenis aku ni.. aku x kesah sesame gender ke lelain ke..klu da same minat.. aku redah je bercerita dgn excitednya.. tak kisah la cerita sal pape sekalipun..one piece ke.. komik ke.. korea mari ke.. bab-bab advanture ke.. sal politik dan apa2 saja yang gayanya masuk dalam dalam perhatian aku..

dulu..

aku bley dikatakan agak happy go lucky person yang mane klu bley x nak laa tgk org bersedih2..sepi ni..ak tak kesah pon ngan sesapa yang nak kawan dgn aku.. walaupun kengkadang aku ni jenis tak peduli sekeliling melainkan cam aku cakap tadi.. gayanya masuk dalam perhatian ak..

aku dari kecik lagi suka bagi perhatian kat orang yang senyap dan pemalu.. aku igt lagi masa tu 5 thn.. ade sorang budak ni.. manja betul..klu dtg skolah (PASTI), duk sengsorang.. x nak kawan ngan org.. aku tak bley tgk dia sengsorang di sebalik corner tu.. so berkawan la dgn dia.. lps lame2 dia nak plak berkawan dgn aku sdgkan orang len x.. tu sifat aku..

ak ade adik sepupu.. mase kecik dia btol2 manja ngan ayah dia..  mase tu ak dlm darjah 3 kot.. dia 4 thn la kot.. asyik berbelit ngan ayah dia je.. da la tak nak pegi men ngan org len.. so..aku pujuk2..pas tu dia nak gi ngan aku.. skrg besaq2 ni x pelik la klu datang umah dia cari ak dulu..

pendek kate.. tu memang sifat semula jadi ak laa bab2 dlm membuat kawan ni..sebab aku tak suke duk sendirian yang hanya mengundang rasa lonely.. dan ak x bley gak tgk orang len nampak lonely..sbb tu ak klu bley x nak dia rasa cam x wujud..

Sebab satu bende.. semua jadi berubah.. sebab satu peristiwa.. aku rasa aku tak boleh nak bersenyum seperti dulu.. aku sikit sebanyak paham ape yang ati aku rase.. orang yang aku igt ikhlas baik ngan aku tak seikhlas yang aku impikan.. mungkin sebab aku terlampau mengharap keatas keprihatinan dia..

tapi skrang.. aku da rasa ade skit perubahan berlaku kat diri aku bila mana.. aku lebih suka bersendirian.. lebih senang.. dan lebih tenang.. aku tak payah nak bersusah payah jaga ati orang lain..  dan tak yah duk serabut otak pikirkan pasal org lain.. kalau rasa org tu pernah buat baik kat aku pun.. aku just fikir balik..aku pun ada wat baik gak kat orang tu.. so.. x de la terasa terhutang budi yang amat.. so kat situ aku boleh prevent diri dari jadi naif...

Sejujurnya aku tak reti nak teka ape yang org sekeliling pikir sal aku.. so..klu org tu layan kita dgn baik.. kita pun akan layan org tu dengan baik juga.. tanpa ade niat nak sakitkan ati org tu.. tp sebaliknya bg org tu.. mungkin mainkan ati org atau ade kepentingan tertentu adalah perkara yang boleh membahagiakan dia.. so..nak tak nak kena la pandai jaga diri.. atau senang.. jgn duk friendly sgt sampai kita terluka..

Pernah ade sorang ni jawab aku tanya pesal suka ngat msg aku.. padahal x pe pape yang penting pun nak disembangkan.. dia ckp "saje.. rasa nak di manjai".. sejak ari tu..mmg org cam ni aku bertekad cemerlang x nak layan.. bukan sebab aku sombong.. tapi sebab aku rasa diperkotak katikkan..so klu nak bermanja cari aku?..sorri??.. klu ko status anak buah aku..boley la nak manja2.. klu sekadar kawan.. no way.. ak bukan orgnya..

Ak ni jenis yang straight forward.. klu ku tak suke.. aku bidas je.. klu aku suka.. mmg cakap buruk ke.. hodoh ke.. x makan saman.. ak tetap suka.. dan ak apply kpd semua bnda termasuk org.. nape aku suka straight forward.. sebab aku tak nak ade org salah paham dan benda ni lebih mudah supaya x pikei byk2 kali..

contohnya.. klu aku cakap:

"Aku x suke dak ni..sebab klu dia ckp selalu wat aku compius..blablabla"

Maksudnya: Aku memang tak suka perangai orang tu atas sbb tertentu, so x yah duk corner kat tempat lain la buat maksud sebaliknya.. klu da tak suke.. tang mana nak datang sukenye..

tapi ade gak kengkadang kompius dgn diri tak tau nak pilih yang mase satu- contohnya:

" Pencil box One piece ni kiut laaa..ade gambar sanji..eh tapi bookmark yang ni kiut gak..ade gmbr joongki oppa T.T"

Maksudnya: aku betol2 kompius sebab tak tau nak pilih mane satu sebab dua2 benda menarik minat aku.. bukan bertujuan mengada or nak bermanja.. klu bleh sape duk tepi aku time tu bley layan, suggest bagi opinion kat  aku seikhlas yang bley tnpa rasa nak marah.. standard la kan jumpa barang kita suke..

So..sebagai konklusinya.. klu korang da rasa aku lebih ke arah pendiam.. ke arah duk merenung mase depan .. jadi anti social (asyik tolak je keluar berjumpa).. jadi makin x friendly.. x de live.. hanya lah sebab aku nak protect ati ak dari overdose terluka.. bak kate mat saleh
 "I prefer to stay alone but know i am in the right path rather than being in crowd but kick me away silently"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...