marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Monday, December 2, 2013

Musim tengkujuh masa zaman kecik

.: Assalamualaikum :.

Penghujung bulan kini sudah tiba..musim yang paling ak suka pun otw tiba jugak.. hihi..ape lagi kalau bukan musim tengkujuh..kikiki.. kalau mase kecik2 dulu.. bulan 12 kan cuti hujung tahun..so time2 cuti camni lah cuti paling seronok.. ape x nye.. musim tengkujuh adalah musim untuk berhibernasi.. tapi lepas puas berhibernasi..haaa..mula la tak igt bersunway lagoon depan rumah sebab air bah dah memenuhi jalan raya.. soronak tak terkata la.. kekeke..

Yang bestnya.. bukan main sengsorang..tp main ramai2.. yela.. mase tu abang2 aku adik2 aku kan lebih kurang same baya je kan.. sorang2 beza setahun dua je.. tp kalau kena rotan beramai2 sebab keluar main ayaq bah curik2.. ak dan yang kecik2 selamat..hahahha

Tapi ade jugak kadang2 ayah, che, kakak , abang lepaskan kitorang main jugak akhirnya sbb tak tahan asyek duk merengek.. nak main ujan..nak main kolam..nak main air banjir.. kikiki.. sebab diorg bosan kitorang merengek2..pas kebenaran pun dimeterai.. seharian suntuk main ujan..main air bah.. dr pagi sampai petang.. sampai kulit pun kecut ..hahahaha.. pastu last2 demam beramai2..

Insaf seketika..hahahaha..

Makanan paling best mase tu op coz la ubi rebus.. putu piring..pisang rebus.. fuhhh..cam kebulur sorang2 makan sebab lapar main ujan..hahaha

Tu aktiviti outdoor.. kalau indoor dimusim tengkujuh plak.. lagi la macam2.. cam ak statekan..kitorang kan adik beradik ramai..msti ade je mainan yang nak main.. dari game carik barang tersembunyi..main hide-and-seek.. congkak..selambut.. zero point.. masak2..jutaria dan macam2 lg la nak isi masa bosan sbb da serik main ujan dan air bah..bygkan kadang2 tu stat dr abe yom sampai la tikah (sebab bang bil,iwa n mc mah anak bilis lagi mase ni) turut same main.. kekekeke

Tapi biasanya yang da besar2 tu jarang la join smpai abes.. abe e biasa jadi kepala main game.. yg lain ikut je.. hahaha., tetiba teringat lak peristiwa main anak patung kertas.. hohohoho..

Sekarang ni da besar ni.. x de la plak rase nak gi mensplashkan dirik dlm air ..eeeeeeeei.. skrg baru sedar betapa berbekterianya air tu..hahahhaa.. mase kecik dulu ntah berapa gelen da kot tersedut..blom kire yang duk tgh menyelam tengok2 pampers merayap dalam air..wekkkkk...hahahhaa

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...