marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Isnin, 26 Mei 2014

Nuffnang Poll 2.0 - Result !

.: Assalamualaikum :.

Hai guys..

Sejak aktif jadik blogger ni.. semua pelosok blog aku jelajah.. haha.. seronok gak nih mencarik-carik info.. mendapat maklumat tentang itu ini pasal blog.. dan yang paling best.. dapat latest information dari pihak Nuffnang pasal NUFFNANG POLL 2.0 .. wow..

Berita Baekkk punya untuk NUFFNANGER nampak gaya nih... lebih-lebih lagi newbie cam aku ni.. nama je blogger dari tahun 2008, tapi sal NUFFNANG ni baru-baru ni je aku aku rasa nak berjinak-jinak.. hiks.

 Pasal Nuffnang Poll 2.0 ni , menurut pihak Nuffnang, diorang baru je tingkatkan ciri-ciri teknikal poll tu biar kasi bombastik.. dan hasilnya.. haa.. ce korang tengok sebelah corner kanan blog aku tu.. ade nampak kan.. haa.. ape kata korang ce click da jawab serba sikit survey yang ditanya.. serba sikit tu x banyak 15 question jeww.. heehhehe.. ce.. ce..ce.. try :D..




haaa.. best lew tu.. mesti nak install gak kan..
meh cheq tunjukkan cara dia.. senang jeww..

memula :

1. Sign in website Nuffnang Ads --> My nuffnang --> Poll 2.0 (Dashboard sebelah kiri, bawah SERVICE)



2. Jom kita set up background Poll yang kita nak. ade 3 pilihan je sebenarnya.. hiks.. pas pilih click confirm.


4. Copy Code yang disediakan ke dalam blog kita.. tekan Ctrl + A tuk copy semua code tu.. hold on.. hold on.. bukak blog kita dulu


5. Bukak blogger , pastu gi kat template, click edit HTML


6. cara mudah, move arrow mouse dalam coding blablabla tu.. tekan Crtl + f dan kuar box search.. ape lagi taip la < /body > (dekat) dan paste code tadi atas skit dari benda kita taip tu..




7. Da siap!..

Save template.. dan yeaa.. view blog anda.. kalau naseb anda baekk... akan dapat la hasil cam ni...



8. pastu ce try click dan ape lagi.. jawab la survey tu...hiks..




haaa.. ni la hasilnya.. sebab aku da jawab.. so x leh nak undo da.. hehehhe.. so.. ape kata korang install dalam blog korang..nanti ade mase aku walking blog kat blog korang bley la jawab..

ehh.. ehh.. eh.. lex lu.. jawab survey saya dulu bley x awak?? (^.^)


tq NUFFNANG dengan widget yang super duper kiut ni.. hiks :D

2 ulasan:

  1. Balasan
    1. hehehe..tu la kan.. tapi okei je poll ni.. x semak pun kat blog.. nak survey2 tgk ape org rasa tntg blog kita... :D

      Padam

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...