marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Jumaat, 15 Ogos 2014

Experia ZL dalam rawatan ..sooob..

.: Assalamualaikum :.

Kehadapan experia ZL yang aku rindui, adakah dirimu baek2 saja di sana??.. Adakah dirimu telah dijenguk doktor atau masih lagi dalam perjalanan ke hospital Sony Centre KL?? ku di sini merinduimu seperti tak sabar menunggu hari esok~

oh.. kalaulah talipong aku paham perasaan malankolikku sekarang... sobbb..



a'a.. akhirnya talipongku telah pun ku antar ke sony centre untuk tindakan lanjut.. aku tak sanggup nak menghadapi hari2 kene sambung charger untuk idopkan dia.. ari tu dalam entri ni..aku ade gtau kan.. talipongku Sony Experia ZL mengalami sindrome tetiba shut down sdirik.. sadis.. tapi sekarang.. aku terpaksa bertahan..menahan rinduku kepada talipongku yang satu itu.. huhuhuhu..

Sebenarnya lepas je aku antar talipong aku tu kat sony centre.. naseb baek warranty talipongku berjaya ditemui..ahahha..klu tak melayang duetku...fyi kalu korang carik sony centre area KB.. ade kat cherang key... masa tu da nazak bebenor da keadaannya.. tekan je nak suh on.. dia kuar kerkelip2 perkataan SONY.. sangat lah.. terok aku rasa tu.. sooob.. naseb bek ade abang aku no 2 bersempati atas naseb adek dia yang cute ini.. dia temankan..huhu.. tukang incharge talipong aku cakap paling cepatt pun 2 minggu aku terima talipongku balek.. apekahhh...~

aku dalam beberapa tahun nih, tak pulak pandai berenggang dengan talipong walaupun x de sape sudi call selain org panggil interview-yang-surely-aku-tolak-sebab-jauh so aku decide lah nak beli talipon baru sementara EXPERIA ZL aku dalam rawatan nih.. kang susah lak customer i nak cari i klu i x de phone..pikei daku padahal susah x de phone sebab nanti kalau boring nak buat ape?? kan..





so.. aku decidelah nak beli OppO on spot.. cam best je OppO ni.. nak dekat2 bunyi cam OppA dah tu..ahaa..dalam otak aku duk rancang nak beli Oppo JOY je sebab paling murah.. dalam RM400 je.. paling mampu beli..ahahhaa.. yela.. nak beli memahal pun.. nnti experia ZL da sihat walafiat.. compem3 la hatiku masih berpihak kepada experia ZL walaupun nama dia x de la bunyi korea mane.. everlasting love katenye.. hahaha..

So.. ditemani abang ku yang kedua dan kakak ipar dan anak buah.. terbelilah aku oppo joy yang berharga RM398 ni.. 2 hinggit tu diskaun la wat beli coklat..bundar je teros jadi RM400..kih3.. lengkap dengan bumper dan screen protector lagi u.. terbaek..

dalam seminggu jugaklah aku pakai Oppo joy ni.. bermaksud hampir seminggu jugaklah aku berjauhan dengan Experia ZL tu.. renduuuuuuuu..serendduu rennduuu nyyyaaaa... aha.. overall aku rasa Oppo Joy ni okei je.. cute.. lawa.. ade theme2 yang disukai muda remaja.. kalau aku budak form 2 dapat oppo ni aku rasa.. dunyaaa ini ana yang punya.. kire memang seswai la untuk muda remaja...

dan masalah sini timbul bila aku da tak seremaja yang dulu walaupun screen theme aku pakai theme ONE PIECE.. yela.. aku wat online business.. dan of coz la.. apps akan jadik sedikit busy bila mana aku wat semua dalam satu masa.. talipong oppo ku cam sedikit slow performance dia.. huhu..

yela..sekali bukak.. app photo editor lagi, wechat lagi, wassap lagi, fb lagi, page manager, blog, insta..tak ke sakit oppo ku yang ku tau dia punya performance takkan laaa selaju talipong experia ZL.. so.. kat sini.. aku kesian lak oppoku.. huhu.. terpaksalah aku uninstall apps2 yang aku jarang pakai..demi bagi ruang kat apps penting running.. kekekeke.. bersabarlah oppo.. tunggu sehingga hyungmu kembali k.. pasni i janji i takkan over use u ouls.. hiks..

hmm.. buat masa ni.. maybe gambar2 yang aku tangkap tak secantek experia xl.. yela camera kitew 3MP jew sekarang.. tp kata promoter ritu.. Oppo joy walaupun camera 3 MP tapi dia jenis sharp snap... kirenya okei la jugak.. boleh tahan.. not bad actually oppo joy ni.. mane mau nye nak lawan 13 MP experia zl.. keh3..
 
tapi pape pown.. i totap rindukan experia zl.. soooobbb.


dengan adanya oppo joy menjadikkan bilangan handphone yang aku pakai 9 bijik dalam masa 9 thn ni.. bagus.. setahun sebijik.. bapaaaak banyakk..~
 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...