marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Rabu, 1 Oktober 2014

Sebulan di Penang

.:Assalamualaikum :.

Hai..

lepas beberapa lama menyepi..hai je la mampu ku hulurkan..kekekke..dan dan je dengan muka tak bersalah kan.. miss me babeh??..

Panorama Penang dari tingkat 18 rumah dayah ISDEV 13. 

hm.. Alhamdulillah.. hampir sebulan menghuni bumi Penang, terutamanya bumi USM dan ISDEV khususnya.. banyak benda-benda baru yang aku pelajari.. dan cuba mendalami.. boleh nak dikatakan..ari2yang berlalu.. walaupun sibuk bergegas ke sana dan ke mari.. alhamdulillah..Allah permudahkan semua urusanaku di bumi Penang ni..Syukur tak terhingga..seolah2 ISDEV melambai-lambai tangan mengalu-alukan kedatagan diri yang kerdil ni..

Bermula dengan pendaftaran master - Najwa, junior masa MMP bagi tumpang tinggal kat umah sewa dia sementara tunggu result hostel, geng rumah tu memang torbaek sebab friendly - dan tanpa diduga Allah pertemukan dengan Hanim, budak Oil Engineering sambung master sekali kenal baru sari, tapi macam bertahun-tahun kawan - application hostel berjaya di apply - hostel permai hilton- single room (yess!) - urusan biasiswa mybrain15 ngan MARA pun da ciap submit on time..berharap dengan penuh harapan agar application kami lulus..insyaAllah - ISDEV sangat-sangat kaya dengan ilmu - dapat part time yang senang gile iaitu jaga kiosk makanan dekat hostel Saujana- dan paling tak sangka, bertemu dengan kawan seUni selepas 3 tahun berkelana dengan dunia masing2..tak sangka dia ingat lagi aku..kih3.. disebabkan beliauaku berjaya menjejakkan kaki kat tempat2 menarik kat Penang dalam masa tak sampai sebulan.. kekkeke..

mula-mula buat waffle memang terkial2 la.. tapi kami cuba cabar diri dengan wat benda-benda cenggini.. Hanim pun sebelum ni penah keja jadik IT designer pun boleh turun padang keja wat waffle.. Apatah lagi aku.. kekkekke.. serba talented. lai lai lai..
Aku dah bertekad cemerlang untuk mengutip segala ilmu tentang pembangunan islam yang disampaikan oleh prof dan doktor-doktor di ISDEV. Lepas aku berada di dalam ISDEV.. aku rasa teramatlah kerdil dengan ilmu pengetahuan mereka tapi terasa honored sebab dapat bersama mereka dalam menuntut ilmu nih .. yang mana aku pun berharap suatu hari nanti... aku pun boleh wat sumbangan akademik demi generasi akan datang.

VIVA PHD ustaz Wan RISDEV.. betapa aku rasa kagum dengan jawapan yang diberi ketika ditanya oleh panel. Aku yang tak tau dia buat pasal ape pun boleh dpt gambaran kajian dengan penerangan yang dia bagi.. Ustaz Wan dapat skala 1 yang mana memang tiptop laaaa... tahniah ustaz.
Rasa sangatlah teruja bila melihat Senior phd buat VIVA diorang.. dengan kefahaman tentang kajian beliau dan ketenangan menghadai penal sangat2 aku respect.

Semoga cita- cita ini akan terus bersemadi dalam diri.. dan moga Allah sentiasa yakinkan aku bahawa setiap langkah yang telah aku ambil adalah yang terbaik buat diriku dan agama islam..

guys.. doakan ye.. doakan juga agar aku dapat sediakan tajuk tesis yang sesuai agar berguna untuk pengurusan pembangunan islam kelak. :D

jenjalan ke Street Quay.. orang nak bawak aku memang excited la.. hahaha.. lawa sangat pemandangan kat sini..teruja.. teruja..

p/s: yeaa.. experia ZL kini berada ditangan.. ari tu balik kampung untuk selesaikan urusan MARA.. Sony Centre Kota Bharu call ckp experia ZL telah kembali normal.. hepi bukan kepalang. :DDDDDD 



dan last.. my lovely experia ZL kini ditangan... laling.. u jangan sakit lagi okei.. if i over changed u..why not u tarik usb sdiri..kih3..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...