marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Ahad, 22 Februari 2015

Throw back Sem 1/ 2014

.: Assalamualaikum:.

Esok dah nak start sem 2 yakni dah satu semester aku bermastautin kat Penang nih lebih spesifik kat bumi USM nih.. cam baru semalam je register masuk kat ISDEV.. huhu..

banyak benda yang terjadik semasa sem 1tak kira la sama ada suka atau duka.. dua2 boleh jadik iktibar dalam mendewasakan diri menjadi manusia khususnya, tiny servant to Allah spefisiknya.. selagi bergelar hamba Allah, life must go on tak kire apa jua yang kena hadapi di hari mendatang.. tu lah kuasa tawakkal, menyerahkan segalanya kepada Allah lepas dah berusaha..kan kan kan.. yang penting kita usaha..

alhamdulillah..pointer sem 1 deabak.. alhamdulillah..

nikmat paling best yang aku dapat kat Isdev ni adalah nikmat ukhuwah dan ilmu lah.. cam Najwa penah cakap.. "seronok kak da kat Isdev.. perasaaan dia supo nga duk Maahad dulu.."..MMP tempat paling aku rindui kalu bab-bab ukhuwah ni.. sebab utama aku enroll masuk Isdev kot..haha..arapnya perasaan ni wujud dalam diri aku selalu.. hiyee..

sebelum nada-nada malankolik menerjah entri nih..bagus kita ber-throw back sepanjang sem 1.hee..

*********


ni minggu pertama masuk Isdev.. meeting pertama untuk organize program ke Thailand. banyak suka dan duka jugak yang berlaku sepanjang meng-handleprogram ni.. biasalah tu..karenah birokrasi..haha.. but at least dengan adanya program ni, kitorang cepat mengenali MISDEV 14 dan Isdev :D 



 Conference.. fuh.. ingatkan jadik budak master bley rilex2 dalam bilik tak yah berjumpa dengan orang..haha.. silap.. ni academic conference yang dianjurkan oleh Isdev. peserta kebanyakannya adalah MISDEV 13. so kitorang MISDEV 14 tukang tengok jew.. kekekke..




 Berlangsung juaaa program yang ditunggu-tunggu Bannua Sosial Transformation Program.. kat sini kitorang berkenalan dengan lebih rapat dengan komuniti Islam di Thailand, spesifiknya di area Songkha, Ban Nua. dikatakan tempat ni hanya 4% komuniti Islam di tengah-tengah masyarakat Buddha yang membangun dengan hasil pungutan zakat dan wakaf penduduknya. hebat!.. bagusnya kerajaan Thailand ni tak sekat pembangunan berasaskan agama selagi mana tidak mendatangkan mudharat. Cara pendekatan yang dibuat oleh Imam Tabrani (ketua kampung) adalah pendekatan bottom-up yag mana pendekatan dia lebih kepada menawan hati penduduk dengan akhlak dan perilaku yang baik dan tidak menggunakan kekerasan semata.. nanti i citer kat entri lain kalau ade masa ye..

 
 alamdulillah.. tahun ni Aina pulak yang bergelar isteri orang.. hee.. na salah seorang best friend aku masa zaman membuas di MMP.. hee.. na dah pun selamat jadi isteri orang.. geng aku ade 6 orang termasuk ak.. yang belum kawin aku,cik Yang n piyah.. 3 orang dah selamat kawen .. ain da ade baby.. mc yah on da way.. na pulak baru kawen..


 debaran perbentangan proposal disertasi. hish..hish.. dah la i ni spesis yang tak suka attention.. tapi alhamdulillah dapat present dengan baik (ye lah tu)..kekkeke.. naseb dr memahami apekah proposal yang cuba beta propose kan..hehhe..tima kasih para pemeriksa dan supervisor.. from zero to something good.. alhamdulillah proposal A..heee..



 mengakiri tahun 2014 dengan menjelajah Pesta Penang.. kekekkeke..bila lagi ade kesempatan camni kan.. ni lepas exam last paper..last minute planning teros sampai ke sini (biasa kalau plan yang kaw2 dah cantek, susah nak jalan..yang last minute laju..kekekek).. sempat la naek beberapa games yang kecut perut.



 penutup dia dengan kawen cik kak yang comey cam dato' Siti Nurhaliza yang murah dengan senyuman ni..Fadhliana namanya.. satu supervision dengan aku bawah mama Sue.. heee.. pun selamat jadi isteri orang masa cuti CNY baru ni.. sempatlah kami MISDEV 14 menjelajah ke rumah Fad untuk meraikan hari bersejarah dia..hee.. pasni semangat lah menulis disertasi ni..heee...

****

tu la serba sedikit throw back nya.. sebenarnya ade beberapa event lagi..tapi entah ke mana gambarnya..heee.. jadi kita throw back yang ni je la kan..kekeke..

doakanlah agar aku bertambah rajin..sempena bukak sem ni.. :D


2 ulasan:

  1. Akak, boley story sikit tak pasal proposal?

    BalasPadam
    Balasan
    1. proposal di Isdev akan dibuat semasa sem 1.. tajuk proposal bergantung kepada kita tapi kena related dengan pengurusan pembangunan berteraskan Islam..proposal kita dibuat lepas kita pilih supervisor dan nnti supervisor akan guide kita untuk proposal tu.. harap dapat menjawab soalan awak.. :)

      Padam

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...