marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Khamis, 21 Julai 2016

Abang yang ke 11 selamat menjadi suami orang (Part 2)


.:Assalamualaikum:.


Cantek kan kakak ipar saya. Jangan tak tau kembar saya nih!

Kemain entry untuk abang aku yang nih, ciap ade part satu part dua kau. Nevermind,since waktu di alam kanak-kanak rebina, abang aku ni lah yang selalu mengangkut aku kesana kemari, berderat ke rumah kengkawan dia, belanja aku aiskrim, kena rotan sesama, curi-curi mandi laut, panjat pokok tak usah cakap ( tapi still pelik kenapa aku lagi lasak dari dia, sampai kat sekolah cikgu Nasir panggil aku Munir panggil dia Munirah..aneh tu). Jadi patutlah seandainya diberi penghargaan melalui 2 entri ni.kekeke..

geng 86-92 an

 So, majlis sambut menantu kat umah aku berlangsung seminggu dua lepas majlis akad nikah + resepsi. Ok jangan cakap dengan aku bab numbers ni,siyes aku failed even aku berusaha gile nak ingat..haha.

And then, sebab schedule aku kat USM dah pun berakhir 3 hari sebelum gi Korea, jadi kat umahlah aku sekarang. Nak mencari keja tak rajin, ingat lepas konvo baru nak pikei. Huh, nama je duk umah tapi doesn't means aku free. kat umah ade banyak lagi kerja kenduri tengah menanti untuk di buat.

Banyak mane pun sebenarnya da di uruskan oleh omma,unnies and Tikah sebenarnya.aku sekadar tukang back up je. AJK Tugas-Tugas Khas..kuikuikui.. Contohnya, kad jemputan kawen tak cukup (sebab family aku jemput beribu orang kot (exact angka aku tak sure,eh kan da cakap jangan cakap kalau bab nombor!). Naseb baik harta kat Penang dah bawak balik ke rumah,jadi bley la print sdiri.

Hmm.. kita berbicara bersama gambar la, sebab persiapan kenduri ni same je cam sebelum-sebelum ni, cuma yang ni lebih teratur sampai saat akhir tak tau nak wat ape dah sebab semua dah settle. Tahun demi tahunkan ahli kat rumah bertambah. orang buat sikit, siap!

Koyok (buang kulit) buah labu sehari sebelum kenduri.
Ni kitorang adik beradik je yang buat. Kak chik semangat balik keja terus pegang pisau smpai terhiris jari.auhh.. Buah labu ni kemudian untuk di sira sebagai pemanis mulut tetamu sebelum atau selepas makan nasi bekwah.


Cantik kan?..jangan tak tau ni hasil tangan dari @Kkijokayu (ig). Spot budu somewhere..That Une's favorite.
Yang ni pun single but tak available. Bila nak langsung bang?..

Mujurlah @kijokayu tu abang dia, free of charge..Abe E, nati saat Ada pun mohon buat juga, nati turn abe E Ada kait..Hahaha.

Bilik dihias oleh Kak Long. Senator yang berseni, tapi sayaaaang, tak de full pic.
Kak Long recyecle jah langsir yang dia pakai kat ruang tamu rumah dia. siyes lawa tapi tak keluar belannja besar pun untuk tempah bridal and etc.


Arisya dan Kimi. Okey  nati Kimi nga Sya besar esok-esok Cik Da reveal gambar ni
 So, anak-anak buah pun tak ketinggalan untuk meringankan beban. Ni tengah isi siso (doorgift) untuk tetamu nanti. Diorang malam-malam datang umah tokku untuk buat ni..comelkan.

Khemah, kerusi dan meja dari Kak Yah Conopy. Bunga kak Ngah gubah
Nak sewa area Sabak call 019-9828859. No omma kite. kekeke. Sebab ramai lagi belum kawen (Lepas Une, ada 8 lagi yang single mingle). So,selain digunakan untuk majlis-majlis begini, khemah, meja, kerusi even skating pun ada dibuat sewa. My mum memang otak bisnes. Nak tempah, sila-sila jangan malu jangan segan.

ALMS cafe
Haa.. yang ni special. Sebab  buat tanpa planning. Arrange  everything masa petang sehari sebelum majlis kenduri. Ni porch baru keta omma appa. Tapi untuk hari kejadian, porch ni cuma ade ade meja dan kusi je (dari Nik Lah Sdn Bhd). So dull without everything. Ayah cakap, haa ikutlah nak buat cafe ke ape ke kat sini. Up to us. 

kutip je benda-benda yang ade..
Ape lagi, aku ngan Iwa ni tak bley tengok benda-benda cenggini, teros nak make up. Teros jadik cafe hipster dengan rak yang sendiri angkat dari kilang sebelah. pastu benda-benda atas rak tu kitorang letak saja ikut sedap mata memandang memandangan bengbarang klasik,purba,hipster memang belambak kat rumah.

hipster ntah mane i pun x sure
dan tiba-tiba, abe Yie join sekali letak basikal kesayangan dia. Layan saja. Dia pun seorang hipster jugak sebenarnya. Hahaha.

our ALMS cafe

Deep caption  #kalaulahbangbilad..auch!
Ni idea Tikah. Tapi Hakimah yang buat. Sebab kalau kakkah yang buat, dia x selawa ni..hahaha.. Btw, inilah hasil tangan ALMS. Atas Loteng Muannas Studio. We can do everything, and we can mess everything either~ *tema tak masuk akal*

Sudut untuk mennggalkan jejak, untuk mengucapkan ucapan selamat kat pengantin baru.
Ni ucapan dari #NLSBHOME
Moments of The Big Day
Sambut tetamu
makan mengadap
Bizi melayan tetamu..
Meja always full almost the time
Favorite kanak-kanak. Sudaahh..


L The Koala Bear, petang ni dia excited skit. Kalau tak berdukung atas orangcam Koala
Wawa Zakaria. Muke cam Manse. Song Manse ya..
Beauty and the Beast
 Abe E malas nak pakai uniform sebab dia oya dia jo kako jah.

Muka yang conquer corner ni all the time..hahahaha
berebut nak naik pelamin..
Nak jugak. haha, ingat pengantin je ade persalinan, aku pun ade jugak..Shawl..
Flower girls. Tak yah orang lain. Pakai anak buah je.

Mariha yang resemble ni masa kecik. (sebab dia excited macam aku)

Terima kasih semua. My girls.
 So, Selamat datang kak Zah ke family NLSB. We guys always macam ni, but don't feel lost kalau tetiba senyap dan tetiba gegak gumpita. We ouls fully combined with introvert and entravert style. We ouls membesar dalam environment macam ni.alah. Tengok Une sudoh la camane kekeke..

So, malam tu time basuh pinggan, aku pun start bertaaruf dengan kakak ipar aku, rupanya, same oh besday dengan aku..err..

nampak sangat jodoh abang aku ni mirip (kalau mirip) dengan aku..but I know she is better. =)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...