marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Khamis, 11 Ogos 2016

My Randomness in Ramadan at KL

.: Assalamualaikum :.


As aku start OJT kat TM ni dalam bulan puasa, agak mencabar la sebab aku asek duk brainwash myself yang aku nak stay kat rumah je untuk sebulan dua lepas abes konvo. Ni ape, tak sempat konvo teros di sambar SL1M TM 8.0. Alhamdulillah anyway. 

Getting myself back to KL actually something I tak ready. Coz, kalau stay KL kena pikei rumah sewa, transport, kawan baru and everything macam kena restart balik. Huu.. That is yang aku rasa paling malas. Bukan malas ape, sebab aku rasa dalam masa setahun dua nih aku asek travel macam orang Asli Huma je asek berpindah randah. HHUHUHU.

But, that is a life. Kena tempuh sampai hari muka. Ya, Allah temukanlah aku pendampingku di saat aku senang dan susah agar aku tak berasa sendirian ditanah asing ini.  *Tetiba,tapibaikkorangaminkanje*

KL banyak berubah sejak 3 tahun lalu. Environment yang busy. Of Course! Pembangunan merata-rata sampai stesen bas pun dah centralize semua kena turun kat TBS. Ritu pun jalan ngan kak Nisa area Sentul pun macam ade renovation je jalan kat LRT Sentul Timur tu. Tu baru kat situ, tak masuk area lain lagi ni.

My Tokku Som pergi dijemput Ilahi 2 hari sebelum puasa. Masa tu aku baru dua hari kat KL, balik untuk melihat nenekku sebelum ditanam. Al-Fatihah untuk Tokku Som, semoga rohnya berada di kalangan orang-orang yang soleh. Satu-satunya Tokku yang aku ada dan sempat bersama sampai besar. Dan ni kali ke dua berlaku kematian ahli keluarga selepas kak Ya keguguran (lemas dalam kandungan) Ali Karimi. Wildan di syurga :)

Kuliah tengah hari di bulan ramadan di TM

Alhamdulillah. Housemates aku yang baik hati, yang sudi tumpangkan aku separuh jalan gi kerja dengan keta diorang. So, jimat tenaga aku separuh.. haha. Diorang okey, Kakak-kakak style so aku rasa terjagalah sikit. Keke.


Akak-akak housemate yang baik hati
Hm.. Kawan?

Aku arap aku akan jumpa the one macam #saranghaecinguya kat sini at least sorang. Well, me know well aku hard to please people and tend to ignore people kalau orang tu tak de chemistry ngan aku even  how hard I try. Because me is random person with random behavior sangat susah orang nak get close. Setuju?


Always be loved.

oh aku rindu zaman-zaman duk kat Penang dengan diorang. 


Walau pape pun aku ade good colleagues yang insyaAllah boleh mengembirakan hari-hari di sini. Hope so, even hard. Hwaiting me!

Teammate SL1M TM batch 8.0


Latest update:

Alhamdulillah. No word can I express when my saranghea cingguya staying with me now. Which Allah's concern should I denied? Allah sent Fara for me as He knows I need somebody which close with me to ease my feeling. Fara was my roommate during Brunei trip last year.She is most considerate dongsaeng I have even known. She also get offer to joint SL1M programme under Khazanah. So, she is my current roommate even just for a while. The programme she undergoing about 2 weeks. I just hope she will stay with me a for long time. 





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...