marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Rabu, 4 Januari 2017

Happy New Year 2017


.: Assalamualaikum :.

Lebih kurang 5 bulan aku menyepi dari memblog. Ade rindu tak? ngee.

Since I quite busy a few months ni, maka sunyi dah sepilah jawab dia. Actually senyap sebab da tak jadi CEO wannabe kat TM dah. Alhamdulillah, ade rezeki time tu dapat offer kerja lain.

Btw, Selamat Tahun Baru 2017. Hope tahun ni memberi harapan sirna kepada kita semua insyaAllah. Too many things happens past few months sampai sedar-sedar dah 2017. kan.

As tahun baru muncul, rasa nak #throwback moment penting 2016 ni..



1. Tamat buat Master
2. Gi KOREAaaaaaaaa
3. Masuk SL1M TM
4. Graduate Master
5. Buat 'comeback' ke KL after 2 tahun as Trainee kat TM
5. My nanny pergi meninggalkan dunia yang fana, al-fatihah untuk Tokku Som sayang..
6. Dapat permanent job kat PJ, drop SL1M TM
7. Akhirnya berjaya membeli Betsy Areumdaun
8. Beli tiket ke Korea lagi utk trip 2017- trip dengan mysiblings
9. Stay kat umah Kak Niey as sekrangkan dah boleh drive sendiri
10. Hmm, x dapat pikei untuk no 10..kekeke

Alhamdulillah segala pancaloba 2016 berjaya ditempuhi dengan baik. Nak kate resolusi-resolusi 2016 tercapai tu tak de lah. Tapi most of them dapat dicapai dengan baik dan best, benda-benda yang tak sangka boleh buat tahun 2016, Allah bagi lepas.. Dengan izin Allah.

Untuk 2017 ni, aku berharap masa untuk jadi lebih mapan dan berdaya saing. Jadi dengan itu, aku buat beberapa resolusi untuk hari bahagiaaku nanti. Arap la..huhuhu..

1. Masuk Kelas Bahasa Korea as untuk boleh improve lagi bahasa Korea aku yang tak seberapa ni. At least 2 ways communication lagi better dari one way communication. So, aku rasa better study Bahasa Korea ni dengan sonsaengnim.

2. Habis bayar PTPTN tahun ni. InsyaAllah. Means aku kena banyaaak berjimat dan cermat dan kena cari side income yang lain untuk tampung kehidupan agar lebih stable. Tahun ni masuk tahun baru, komitmen kewangan makin bertambah le.

3. LASIK/LASEK. Hope dapat buat LASIK/LASEK tahun ni. Kalau ade orang nak sponsor lagilah aku seronok..kekeke

4.EARN MORE MONEY. Atas sebab-sebab di atas. Dengar cite pendapatan buat UBER atau GRABCAR lumayan. Ade sesape nak share tak? ngeeeee

5. Get a one job/task/talent yang aku boleh train untuk jadi expert untuk jadikan sebagai career. Contoh yang mudah, Jadi Fashion Designer. Amik kursus jahitan, commit and then buat benda tu as career. Coz, I just realise me is someone who love doing what ever I feel good.  Mudah skit nak ke mana ke mari .Kmacam sekarang ni, coz kite keja dengan orang, aku jadi terbatas nak buat benda aku rasa nak buat. Misalnya, dengan keadaan sekarang ni, mane dah aku ade pelaung nak buat sukarelawan banjir. aku suka bab-bab tolong orang banjir nih! huhu




2 ulasan:

  1. Salam sis,

    Apa tips istiqamah bayar ptptn sampai habis ea.. huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. ingat je reminder dalam surah al-Baqarah yang cite pasal hutang..kompem insaf..kkekekkeke..

      Padam

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...