marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Selasa, 15 Oktober 2019

Kursus Jahitan PPWK Chempaka

.: Assalamualaikum:.

Tak jawab dose, jawab tanda sayang..heew..


Cam rajin pulak nak buat entri baru hari ni. Sebab pada tarikh ni tahun lepas, ade benda penting yang jadi. Tapi peram setahun untuk jadi masak ranum.Haha. Padahal malas..

Tapi memandangkan tarikh ni tarikh yang sentiasa berlegar di benak jadi baiklah beta akan buat tinta supaya di kemudian hari beta tidak menyesal. 

Actually hari ni 15 Oktober 2019 adalah #donghaeday. Hai uppa. Sengil chukkahanda. Buat macam oppa datang walking blog kat sini..hahahaha. Siap paham lagi bahasa melayu. hahaha.

Jangan tak tau Donghae oppa adalah cinta hati waktu meratap menangis memikirkan FYP yang tidak berkesudaan sewaktu dibangku universti dulu. Cinta hati 10 tahun and still counting. ekekekeke.

Ok. Sebelum melalutku memenuhi ruang entri ni, adalah lebih bagus kita kembali kepada tujuan asal post ini. Actually tahun lepas pada tarikh ni, 15 Otober 2018 adalah hari bahagia aku naik ke pentas untuk Majlis Graduasi Pusat Pembangunan Wanita Kelantan kali ke-13.

Hey buat ape naik pentas? haa.. semua jangan tak tau bahawa aku adalah beliawanis yang diberi keistimewaan oleh Kerajaan Negeri Kelantan untuk mengikuti program di bawah U-KeKWa. Program yang aku ikuti ni adalah kursus jahitan (program sijil SKM tahap 1) selama lebih kurang setahun. 

Aku malas jugak nak cite banyak just nak bagitau, tahun lepas tu aku nek pentas dua kali. 
First terima sijil graduasi. satu lagi yang special dapat anugerah GUNTING EMAS hew hew. 

Anugerah GUNTING EMAS ni dia special sangat. Anugerah keseluruhan untuk Majlis Graduasi PPWK ni. "Dianugerahan kepada calon peperiksaan PPWK yang paling aktif dalam aktiviti kokurikulum dan cemerlang kurikulum." Katenye.

Happy sis is hepi sebab ingat senang ke nak beat 345 calon yang datang dari 45 dun seluruh Kelantan. Bangga la jugak hikhikhik. Hepi sangatlah cam dapat anugerah dekan gittew.

Sebab benda dah setahun berlalu. Jadi hanya ada gambar sajalah menunjukkan usaha keras beta selama dua tahun yang lalu..

Oh ya...Beta penah kot cite sikit-sikit kat sini

Masa duk KL sempat jugak cari masa terluang dengan kak Nisa untuk join kelas berbayar 

Module 1: Baju Kemeja
 Punya lah susah nak menjahit. Dah tu buakannya pandai pakai mesin industrial. Memang mencabar. tapi lama-lama boleh kawal mesin. but once doesn't simply nak jahit ni..

Ukur saiz aku, kimi yang muat. adeh

Module 2: Skirt berlisu. 
ala-ala grasshopper katenya

Module 3: Seluar slek
Module 4: Baju Kurung Tradisional

Module 5: Baju Kurung Moden. Kemain. Aku cakap dengan cikgu nak buat baju kawen. Baju dah ade. kawen ntah bila..haha
Kerana koya itu free.. maka marilah koya 
Module 6: Baju gaun kanak-kanak
Model dah tak sabaq nak try 


"Cikda wat ko Oodah ko" Tanya beliau apabila melihat gaun ini.


practical exam day. Semua walaupun senyum sebenarnya nervous takut kena tanya susah-susah.
Kena melakar lagi. Fashion Designer to be
Sample n buku nota

 
Lastly, marilah kita seedekahkan al-fatihah kepada cikgu Sheeda yang selalu memberi tunjuk ajar dan kasih sayang sepanjang kebersamaannya di PPWK Chempaka. Sedih sangat tak tahu nak cakap bila kita kehilangan orang yang kita sayang, baru je nak kenal-kenal, duk bergurau senda, belajar banyak benda pasal jahitan dan cikgu memang mother-mother style. Rasa dekat sangat dengan dia. Tapi cikgu hilang depan mata macam cikgu pergi bercuti selamanya.

Semoga cikgu berbahagia di sana amin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...