marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Sunday, April 12, 2009

Basic Knowledge of Religion

jam : 9.17 pagi
hari: ahad
tempat: di atas nama meja~
suasana: sunyi sepi~

.: dengan menyebut nama Allah
Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang :.

ehhmmm...
assalamualaikum...

selepas 7 ari lepas..
diri ini dan yang lain2 pegi spitang untuk berkhidmat sebagai fesilitator..
dan pada ari jumaat lepas..
diri ini..
bersama2 kak farah..dayah..kak ayu..pipah..
dan..
erm..
2 orang muslimin..
err..
abe tengku nuruddin
dan..
muhammad faez husin

sekali lagi dijemput untuk menjadi fesi di sekolah menengah kebangsaan bongawan...

walaupun dah di bagitau awal lg oleh kak ayu psl ni..
tapi..
pada awlnya masih ragu2 untuk berkhidmat sbgai fesi kat kmk bongawan
sebab..
banyak sangat permintaan dari semua pihak untuk dipenuhi [ayakk~..ayat koya sokmo]..
+ an plak...exam around da corner..kaNNN..

tapi...dah menjadi insan terpilih untuk diri ini menyertai program nie..
jadi x dapat tidak..kena la
ikhlaskan hati mohon kemaafan leburlah dosa di tapak tanganmu~
[yakk~..de lagi nyanyii..]
.....

dan ...
diri ini langsung x rasa menyesal untuk berada di sana disamping adik2 yang baik + comel + lain2 lagi..
selain itu gak..ati ini terpesona melihat..
kesungguhan cikgu2 , ustaz, ustazah, pengetua, pk hem, pk 1 dan lain2
yang memberi sepenuh komitmen dalam menjayakan program ini..
ye lah kan...
biasanya..klu buat program keagamaan gap..
susah betul nak tengok muka2 yang ikhlas untuk mencari ilmu..
[errr..termasuk aku kahHH??]..insyaAllah xXXXxx...

dan rasanya..2 ari berada di sana rasa macam x cukup jerk..
betul..
semua orang kat situ baik sangat2..
dan..
ramai jugak ore klate..
termasuklah..
ustaz nazri
yang penah mengajar diri ini masa form 2
kat dinamis...
[saya ingat lagi... ]
erm...
feQah saYa 'A' ustazz masa pmrU..hee...


hmm..
klu aku x g Bongawan..
mana la aku akan jumpa ustaz agi..kammm??..

hmm...
arapnya..
program2 begini terus diadakan untuk memantapkan akidah kita semua..
sebab musuh2 islam akan mencari jalan untuk menyerang kita dari segenap penjuru..
dan
kadang2..kita ni mudah terlalai klu x dibimbing..
termasuklah aku..
jadi..
program ini dengan secara x langsung memperkukuhkan akidahku juga~..
trima kasih untuk semua yang membawa aku ke jalan yang lurus..
x kira la secara langsung atau x langsung...


--------------------------------------------
[sNap Time !!]




kanak2 dibawah bimbinganku~




insyeerah vs insyirah..


wahh..serius betul diorang buat homework yang diberikan...
gud..gudd...



wajah2 fesi yang rupawan...



ada's team (group number 3)




khusyuk diorang cari ayat2 penting nihhh...




satu2nya gambar yang ada muka jelitawan kak farahhh..hehehe..
toi pu chi..toi pu chi..




hidayah bersama2 anak buahnya...




aik...
ni jadi fesi ke jadi babysitter nihh...
hehe..
dua dalam 1..
macam nescafe la plop~...


==========================
[THE END]


hmm...
buat adik2 yang akan slalu kak Ada ingati..
klu ade silap salah tu maap la yee..
biasaa la..kakak pom bru blaja2 untuk jadi lebeh dewasa
[haha..napok sangat po budak2]..
akanku pertingkatkan kemahiran diri ini
demi untuk berkhidmat kepada agama tercinta~..
insyaAllah..doakan lah
mudah-mudahan..

+++++++++++++++++++++

"tunjukkanlah kami jalan yang lurus iaitu jalan yang Kau berikan nikmat kepadanya;bukan jalan mereka yang Engkau murkai, dan bukan pula jalan mereka yang sesat"
[Al-fatihah: 6&7]

2 comments:

  1. wah wah wah....
    ada....
    gi bongawan lagi.....
    ngatkan di bilik study ni....
    baik juga la tu....
    timba pengalaman....

    ReplyDelete
  2. hehehe...
    biasa la tue~..
    klu di bilik jak x terjamin lagi study ka studoo..
    so, baek pg smk bongawan..
    bleh jugak kenal bumi sabah ..
    kan...
    laen kali pg rumah nicole pulak~

    ReplyDelete

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...