marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Tuesday, August 18, 2009

seharian cuti sem


masa : 9.45 am
tempat: bilikku~
suasana:lagu kerana cinta bersenandung kat leptop~..

.:dengan menyebut nama Allah
Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani:.



nasihat penganjur:
posting ini mengandungi unsur yang x best..borim..
jangan baca klu anda sedang mahu tidur...
dahhh..pg tidoo...
aik...degil jugakk... baca la...
tp jgn salahkanku yeeee...


erm..
cuti...
ada apa dengan cuti??//

ade ke patut tanya lagi setelah 6 minggu berlari sana sini..
x kira la..
pegi kuliah ke..
pegi lab jam 7 malam ke..
pegi cafe ke...
ape ke..

yang penting..

sekurang-kurangnya
paru- paru bleh la slowkan engine..
otak plak bleh la difragment mane2 folder2 yang dah rosak kat selebelum atau serebrum..
dan..
empunya diri bleh la lepaskan lelah barang sekejap duaa...

ermmm...
so..
wat i hav done today??..
.

meh nak citer...

ari nih..

bgn..cam biasa..
terasa nak buat sesuatu..
yeah..
*goge..goge[
ini adalah sound effect]
maka..
masak la nasi goreng telur + lada itam..

dah tu jerk bahan yang ader...
makan2..makan..
teringat la kat umah plakkkkkk..

[
sayuuuuu~]

teringat time iwa oyak masa cik n ayah nak gi outstation
"x pow.. buleh make gapo2 pun...
nasik goreng kak da sedak ugak kaloo"
kembang idung jap..tapi dia sambung lagi

"
tapi time panah jah sedak", katanya dengan muka x bersalah...
hehhh...rasa nak ugap praktis teakwandoo kat situ jugak laaa....
owh..
sebenarnya kat bilik nih..juz tinggal 3 orang jerk..
yang laen balik kampung...woOOoo...x aci..x aci..
so..
tme dri ini duk goge..goge...
yang lain ZzzZZzz..

n then,
ajat nak gi 1B ari nih..lepas meetim
tekad ati..soram pun soram la..
stok barangan asetku dah nak abess..
tapi lepas bagitau kat roomate..
beliau pun dengan senang ati
"kay ikut lah"
yessss...
alhamdulillah..
kay ni..
paham2 jerk aku nih...
penakut tahap siput..
hehehe...
maka..
berlangsung la meetim selama beberapa jam...
"blablabla...."[pendekkan citer]

maka..abis la meetim..
n kak farah pun menghantar aku balik ostel ngan kuda ijau lepas berpakat nak gi makan kat Apple 1B ngan Dila n pipah..
sapa ati x ajak Ada..wooOOo[nada ngaju...kononnya la~]
pahtu..lepas zhor..xpdc turun outing pun berlangsung..
tapi nak sampai je kat 1B..
"Ada..kita terus pg KK la klu camtu..cam banyak jer Ada nak beli" kata Kay sambil tangannya kuat memegang besi pemegang kerusi bas
"ermmm.."Ada masih ragu2..yelah...
aku bukannya jenis yang rajin berjalan jauhhhh..
dengar citer terminal bas KK dah bertukar tempat..
kat wawasan plaza...jauhhhhh klu nak pg CP...
"ok la"..lepas lama berfikir..
maka majulah bas UMS-KK menuju destinasi...
sampai KK...



rupanya jarak terminal ngan wawasan plaza tuh..sepelaung pun dengar kot...
darat sungguh rasanya...
klu tanya budak2 1st year rasa diorang pun dah mahir kawasan situ..
aku plak..
baru turun situ lepas bergelar 2nd yer student...
malu kat orang!!
huhu...
best ugap jalan2 ngan si KAy nihhh...
sporting woooo...
aku yang memang la berat kaki nak merentasi bangunan api2 semata nak pg CP tempat yang slalu je jadi destinasi bebudak UMS di masa lampau itu~...
so..kitorang juz cari bengbarang kat WP je laaaa~...
so..round punya round ..
jumpa la satu kiosk yang jual bengbarang cam..
kacing ulat bulu..
butang baju melayu..
gelang2..
dan lain2 lagi..
rambang mata jap...
dah la kakak tu jual murah jerk dr hrga yang biasa aku beli...
benda laen x tengok sangat..
apa yang menarik perhatianku..
yeah..butang baju melayu..
tanya2 kak tu...
dia pun kasi la harga $*.**[ dirahsiakan atas sebab2 tertentu..hee]
aku pun mula menghitung jumlah saudara lelaki kandungku..
fuhhh..ramai betull...
klu beli untuk nik ni..nik tu mesti kena beli ugap...
patu...
aku pun mengambil keputusan yang drastik...
"kak, saya nak 9..."kata ku..
cukup ke x...baloh la ppuak demo natii..
dan jgn lupa up duit raya untukku~..
heheh..mintak pujik sungguhhhh!!
owhh...
la tahzan buat saudara perempuanku...
aku x penah melupakan kamu..
cuma...
sabar la...
sokmo wat balik bare ko puak dio...
biar la ko ore lain la etepppp...
........
pastu...
pabila cahaya langit mula berubah...
kami pun nak balik la...
tapi...malang pabila dibagitau bas KK-UMS rosak..
siap suh kitorang duk kat tepi2 dulu tunggu bas lain datang..
maka...
berpiknik la kami di atas rumput lebar terbentang...dan ditepinya adalah longkang besar aka...air char...
diulangi...air char..mujur jah kering..



dan tunggu la kami sehingga bas datang.....
wassalam...

haa...best ke???...kan dah cakap tadi...tu la degil sangat...tapi x pe..
TAHNIAH...ANDA TELAH LULUS UJIAN MENGUJI TAHAP KEBORIMAN ANDA.... SILA PEGI KAUNTER SEBELAH BAGI MENDAPATKAN HADIAH...


-sekian-




No comments:

Post a Comment

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...