marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Sabtu, 29 Disember 2012

CP vs PM

.:Bismillahirahmanirahiimmm:.




Assalamualaikum u oll, saya di sini sihat sejahtera..demam pun da lame da surut.. arap x datang2 da la kan.. huhu..

Hmm.. cam da lama x menconteng kat blog ni.. padahal, tgk2 balik, seminggu jew punnn..huhu.. saya rinduu.. saya rinduuu.. saya rindu kat blog saya ini.. da seminggu saya selaku empunya blog pun x bukak tauu.. sibuk + bizi 400 petala langit yang menyebabkan ini semua berlaku ini.. name je keja kat company IT, 24 jam dibekalkan line internet yang terlaju (iye ke~, umobile i cam lagi laju..hoho).. tapi.. nak bukak blog pun memang x sempat.. sibuk katenye.. huh.. memang sibuk pun.. sibuk sampai tahap rasa nak resign je keja ni.. dengan perangai project manager yang syiok sendiri la.. dengan permintaan client yang membukit tingginya.. membukit apenya.. dah menggunung tingginya.. dgn deadline yang kena kejar..KPI nya lagi.. huh.. cakap team work.. pastu kalau da jadi camni.. entah ke mana dah team work tu ilang.. last2.. buat muka toyaa.. suke ati ko la PM, asal ak wat keja ak.. engko.. ak da tak nak kesah dah.. ( ade ke patut dia gi ngadukan Haad Department ak .. dia ni darjah berapa.. time cakap ngan aku face2face tu x de plak nak sentuh sal attitude keja  ak ke ape ke.. da face2face tu ckp la ape yang x puas ati..eh engko..)


Huhu.. stress kot,mase ak cuti balik kg tempoh ari, x de plak terasa aura cuti2 malaysia sbb kat kampung pun ak still wat keja.. okey.. keja ak ni sebenarnya x susah pun.. cuma lambakan kerja yang tak reti2 abes ni wat ak rasa stress pastu sbb kita sambung benda yang orang sebelum2 ni tinggal kat kita.. dan benda yang dia tinggal tu memang ade problem.. ak settle la part2 yang berkenaan ngan ak.. tapi cam PM aku tu x puas ati je, nak suruh sume settle sekali gus.. masalahnya sebelum2 ni ko deal ngan client camane?? ko la kene settlekan... tu part ko..ak part ak.. part content.. tapi camane nak uruskan part content klu da system pun bermasalah.. ko la yang kena deal dgn developer..ke sape ke.. apsal aku plak yang kena buatttt~~~..keja ak masukk kan content yang client mintak..Hokey.. dan lagi klu aku gitaw ko something2 related ngan kerja.. ko.. CP sebelum ni same je.. x membantu langsung.. alih2 cakap tu pun tak tau.. kalau ak tau..memang ak x gtau ko la..

ni baru sebahagian.. ade lagi beberapa page to go.. kerje.. sampai mati pun x abess..


ko ckp senang.. masalahnya..content2 tu sume ak kena convert dlm bentuk coding..ko tau..bukan copy paste bodoh2 cam dalam word tu..kalau ak wat camtu even ade CMS, jahaman la portal tu pada masa akan datang.. pastu klu ak da tak jadi CP project tu..maka nazak la CP yang ganti aku pasni nak study balik coding2 tu..kate PM.. tp camm..x berapa bijak je..yang part2 deal ngan client tu pun ko nak ak uruskan ke??.. alasan yang tak boleh blah.. ko kena tolong PM.. memang la ak tolong.. tapi klu da keja ak sdiri da terkandas, x ke ak kena smash ngan client..huh..!.. da la kalau ckp elok2 berbincang kire okey la..at least boleh paham la situasi.. ni keja nya.. men cakap guna orang tgh.. x ke gile tu.. naseb Head Department duk satu level ngan ak..dan x psl2 plak beliau jadi orang tgh..

kan.. aku da mengamuk.. 4 tahun sekali je ak kalau nak mengamuk.. ni la.. kalau kes dia kes cam ni.. cam orang bodoh je..nak cari gaduh.. project lain x de plak ak alami masalah camni..  

Aku suka kot ngan keja ak skrg ni.. something related ngan benda aku belajar.. lama2 kita duk main ngan coding, html.. terasa cam jatuh sayang plak.. yela ari2 duk ngadap coding, klu x jadi time view kat web browser,  gelabah cari orang lain tolong tgk kan.. haa.. kat situ kita start belajar.. yang ni kena wat cam ni.. yang tu kena wat cam gitu.. banyak membantu aku bab2 ni tentu sekali Din, Afif sbb kitorang jadi CP ari tu same2.. tak tau pape.. ak refer kat diorg.. x pun kat CP2 senior, kak nora ke, kak salmi ke, rin ke..sesape je la yang senang nak dimintak-tolong-kan... ha cam tu la keja.. bukannya sume benda ko bleh tau dalam satu mase.. take time..kita ni belajar dr pengalaman, dr kesilapan.. bukannya dr aku sape.. ko sape.. x penah pun ak rasa nak jd PM cam ko.. aku just CP.. dan keja aku memang camtu la.. da ko rasa ak melebih ngan client.. apsal ko x jln kan tanggungjawabkan sebagai PM yang profesional.. hah, pakcik.. bukannnya project ni project semalam baru declare nak wat.. da lame da kan.. sebelum ak jd YS pun kan.. so..apsal esk deadline ko nak letak beban keja tu kat aku??aku baru masuk keja urus project ni 2 bulan, sebulan da bagi kat dak lain untuk upload content , sebulan ni ko serah kat aku bulat2 tanpa keterangan lanjut?? pastu keja x siap ko ugut ak nak report kat top management??.. cerdik tak ko kat situ?? cerdik??..cerdik??? *mata meluas*..cakap keja da nak masuk 2 tahun.. kalu gini la lagaknya.. please la..ko wat company ko sdiri..  byr ak memahal.. tu pun ak pikei nak ke x terima tawaran ko..

eh.. aku mengamuk lagi..huhu.. cool down Ada cool dawn.. tarik nafas.. tarikk.. hembus.. tarik.. hembus.. tarik hembusss... okey cool...

Dan sepanjang kebuzy-an + keserabutan aku ini, aku rasa ak da lost smile.. Who gonna make it come back.. please.. I miss my old me too..


Ari2 klu masam cam ni.. sah kan orang laen.. aku pun takut..

oh..Zaki ngan Hani pun dah promote jadi CP gak.. yeaa..geng YS batch ak da bertambah..ye ye..

Sepanjang 3 bulan keja kat HQ ni.. ak sangat2 syukur sebab disamping ada PM yang jenis suka-membezakan-darjat-seseorang bak kata dalam skype " ko-sape-aku-sape" aku ade lagi team bahagian lain, QA/QC, Harris yang klu ak tension sbb banyak sgt ticket kena assign kat ak kena settle on da spot ( Client pun satu hal..da orang cakap ape2 benda akan diselesaikan dalam masa 3hari bekerja, x reti2 jugak nak wat due date dalam tempoh 3 hari.. ingat orang keja ni jd hamba dia ke??.. hello.. 8 jam sahaja okeii) kat dia la ak mengadu.. naseb bek dia okei.. layan saja..haha..

Afif n Din, huhu.. tak de diorang, ak rasa x idup ak kat SKALI.. korang..klu korang nak resign bek gabitau ak btol2.. nak on da spot follow korang.. *muka cam bagi warning tu tak tahan*


diorang dua ni taiko coding.. Sorang dulu Track JAVA.. sorang lagi Track  DOTNET.. aku je sesuka ati dari Creative Design jadi Content Personnel.. da rezeki kan...


Jun, the designer, ngan beliau pun ak byk comunicate sbb ade 2 project ak pegang , designer dia adalah jun.. so.. nak tak nak.. kena la berinteraksi... well sebab orang ckp designer kat otak dia gile2.. so.. gile2 la ngan beliau.. selalu klu ak assign ticket suh wat design.. mesti dia tanya..apsal ak jd Content Personnel instead of Designer sebab masa program Spikers dulu ak duk track Creative Design.. dia cam kot muka ak.. kekeke..ak rasa ak ade ckp sbb aku x sekreatif dia.. haha.. kengkadang duk ckp dgn dia dlm skype sal keja, ak yang tension pun bleh ketawa sbb dia ni lawak gile kot.. tapi klu tgk dia secara live..muka dia memang cam taiko cina yang gile punya taiko (klu korang suka tgk cite cina-polis2 kat tv2 malam selasa dulu2..haa.. korang amik watak yang jadi orang jahat..haha..memang sebijik cam dia..)..dengan mata yang sepet, mulut kecik tapi jarang senyum.. rambut pacak, sekali dia cakap memang gerun kot..tapi dalam skype.. ape yang dia ckp tu memang lawak gile.. aku plak imagine dia ckp melawak dgn keadaan muka dia yang no-heart tu.. memang sah2 la ketawa terkekeh2 depan skrin PC tu.. haha..

*aku try cari image gambar seakan2 Jun kat en. google.. tapi x jumpa..yang seiras.. haha.. korang imagine sdiri la camane.. nama pelakon chinese aku x hafal sangat kecuali yang ak betol2 minat..kekeke



Kak Nora, Miss Ai, Abang Zul driver opis, Encik Kamal, Kak Shiera.. dll yang wat aku rasa beruntung keja kat Skali.. huhu.. so.. saya da keja keras demi untukmu SKALI.. sila.. sila..sila up gaji saya..hehehe..

For All I understand, I Only Understand Just Because I Love :D


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...