marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Isnin, 12 November 2012

me and Crochet ;)

.:Bismillahirahmanirahim:.


hewww..da lama dah x menconteng kat sini..hehe..x de kesempatan la katakan..asyik bizi je ngan keje opis.. biase le tuuuu..hehe..


hmm.. so...stat bulan ni maka dgn rasmi nye keja2 opis dah sepenuhnya dah di handover kat ak..punya la berserabut x tahu mane satu nak kena handle..da la dlm seminggu 3 kali kena gi site..kena bangun awal..kene ready awl.. x best tauuuu.. 


tapi mujur lak kat satu site ni, da dapat kawan baru sorang.. dia pun vendor gak..so kena dpt site cam aku.. so..ape lagi..dia jela peneman daku dikala suasana baru dan manusia yang x berapa mesra alam (mula2 je kot) kat sane.. kitorang siap lepak gi mc D same2 da time lunch..da bersembang pnjang da psl diri msg2.. dan tak sangka plak dia pun kenal Ana..member kamcing ak mase duk UMS dulu..siap dia igt aku Ana lagi..pasai memang sume org kat UMS igt kitorang kembar..siap ade yang tertukar2 lagi..hehe..nice memory to remember :)



try cite tang mane same..ce cite..ce cite..hehe..eh..ah fook la.. mase ni kitorang reramai (Dangs and The Guardians) gi shopping kat Giant 1 Borneo..siap trolly lagi..hihi

Hmm.. di samping bizi dgn keja opis yang x mungkin akan berakhir tu.. ak pun bizi gak ngan projek mengait aku..hoho.. aku kalau dah absorb ngan benda ni.. ape jadi kat sekeliling pun ak x amik kesah..paling penting ak enjoy hidup ak..kekeke..alhamdulillah atas ketenangan yang diberi :)



hohoo..aku rasa ni la kot harta paling bernilai aku wat mase ni..kekeke


sangat2 teruja tgk benang bulu ni byk2..kat hometown aku je murah..kat tempat lain sume mahal2 kot..



Hm.. sebenarnya dah 8 bulan dah ak tinggalkan crochet stuff ni tanpa diusik lepas aku belajar kat youtube tahun lepas dalam bulan 9 sbb aku dah stat keja kat KL..dan segala khazanah crochet sumer ak tinggal kat hometown..kat KL ni ak pun x sure mane ak bleh dapatkan barang2 crochet ni..ye la..old fashion punya barang..sape nak kan.. tp mase duk umah ari tu..anak buah mintak wat Dango sbb dia nak bagi kat kengkawan dia..biasa la..dak upsr kan..pasni tak tau bila lagi diorg bleh jumpa klu skolah menengah nnati lain2 kan..so..ade la gak kenangan tersimpan..so..sebagai makcik yang baik..maka aku pun wat la.. heww.. pastu dah ter addicted dah.. tetiba siap satu sarung camera (sbb sarung asal dia x lawa..huhu).. sarung handphone tuk xpedia (tapi sayang, ilang ntah ke mane time ak gi jumpa kawan aku kat Times Square tempoh ari..cedih tauuu ;'( )..  pastu wat broches bunga yang paling ak pandai..haha..tapi sekarang..separuh dr khazanah crochet ni selamat dgn ak kat KL..hihi



cuteeee...even saye pun rasa nak satu..huhu








sarung olympus yang sedondon dgn cameranya..
oh..dah la wane kuning..ilang plak tu..sob3.. terpaksa la berbogel xperiaku itu..tgk mood bila nak wat balik..



memang..memang klu wat benda ni..korang akan rasa berada di dunia korang sendiri..percaya lah..haha..klu x caya..tanya makcik2 mat saleh kat blog crochet diorang.. mesti dia cakap tiptop punya..haha



errr...musuh angry bird pun ade..yang ni aku wat khaaaass tuk chee Hou..haha.. psst..sape yang sentuh x yah samak..


so..tuk minggu ni.. ak try wat tuk projek baru.. dapat request dari kawan, Chee Hou..dia ckp kat opis dia punya la sejuk, jd dia mintak ak watkan dia glove (pegi cari kat Giant pun boleeyyy ;P ).. sbb tu request tuk hadiah birthday dia yang aku lupa (hoho..i igt orng lahir bulan 6 je ye..ngan birthday cik yang + adik beradik sahaja.. yang lain thanks to facebook..hoho)..sbb ak sanagt memahami perasaan sejuk tu ( opis I pun kadang2 wat i berselubung di sebalik sweater i tau)..so aku pun cari la pattern nak wat benda ni kat internet..hmm..hoho..again..I wanna thank to internet for making my life easier.. byk pattern2 yang menarik yang bleh digunakan..tp sbb ak species suka benda yang simple2 (x yah duk pening2 otak sangat rahhh)..so..ak guna lah pattern yang paling senang..hoho.. Thank you for Crochet in Color for the free pattern.. I really..really LOVE your fingerless glove pattern :) 


cantikkan colour yang dia watt..teruja saya :D


Amik masa lebih kurang 4 jam (aku ni kire beginner la gakkan) tuk siap dua2 belah fingerless glove ni..so membongkok la ak dalam masa tu sampai housemate aku heran apsal senyap je..hewhew.. diorng teruja kot tgk ak wat benda ni..hewhew.. hehe..untuk tambah keterujaan diorg ak pun tunjuk la hasil tangan ak yang lain2 kat diorng..haha..dan sebagai tanda keterujaan diorg..diorg pun request suh wat gak..haha..padan mukeeee..sape suh show off sgt ..haha..tapi x kesah pun.. aku kan dah terabsorb dalam dunia crochet..so..small pieces je..kekeke..
Glove in progress..saya suke color dia.. -itamputihkelabu-
saya sgt suka tgk glove ni dah siap.. lawa plak tu.. naseb baik muat ditangan beliau..hoho..klu x..simpan untuk anak je la.. bgtau nanny Ada yang buat..haha


Hm.. sehingga saat ini, ade sayu request je masih blom terlaksana..hehe..smiley ball tuk kak mas..nanti cuti deepavali Ada sambung balik...hehe..


smiley ball ni tuk housemate saye..


hasil karya nani (housemate) yang pertama..yeahh..ade geng crochet..hehe


Hmm.. so..tu saja citer setakat 11.04 PM jam kat lappy aku ni yerr.. huhu..cerita show off saja..hehe.. so sape2 nak tempah..sila2..jgn malu dan segan..haha..




*Hmm..just wonder when I want to start learning guitar lesson seriously.. huhu..beli wat khazanah je.. sape sudi ajar..angkat tangan..susah kot nak belajar kat youtube..* 






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...