marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Ahad, 23 Disember 2018

Shui Fan Zai berwajah baru dengan LOFT BED yang bombastik!

.: Assalamualaikum:.

Anyeong cingu..

my shui fan zai
Aku rasa dari kecik lagi aku memang species yang tak boleh duduk diam dan tengok benda yang sama setiap masa. Kena ade movement walau sikit. Kalau tak aku akan nervous sengsorang pastu overthinking. Species homosapien yang lagu mana. aku pun tak berapa pasti. Yang pasti lepas sekian lama. Aku boring tengok katil bilik aku. dan tang-tang tu jugak aku nak ubah. HAHAHA.

actually bilik aku kecik. tak besar pun. Tapi sejak balik kampung makin menjadik-jadik reta aku nih. Semua nak kena sumbat dalam bilik. Dengan benang kaitnya lagi. Dengan pertambahan rak dan baju-bajan dengan bantal-bantalnya. Serba mak niko ade. JAdi kalau boleh aku nak optimis segala ruang yang ada dalam bilik nih. siling rumah lak tinggi bak gunung kinabalu. Ni membuatkan aku membuak-buak berangan kan baguih klu aku betul-betul buat rooftop dibilik sendiri. Hua hua hua.. persis istana kayangan gitteww...anganku.

katil idamanku oh. 


Satu-satu cara nak menjadikan mimpiku nan satu ni kenyataan ada caranya. Iaitu bina katil style loftbed. Isk. Ritu waktu mengukur kelebaran IKEA. Aku selalu berangan-angan itulah space impianku. Rooftop tempat tido bawak working space.


biasalah bujaangggg..
apabila busy itu menjadi asam garam
Since IKEA tu 370KM dari rumah aku, maka aku kurangkan hasrat dihati supaya tidak meroyan dikemudian hari. Menjalankan hari-hariku dengan penuh rasa bersyukur dan macam biasa, bila time gian mula timbul, kerja aku duk scroll pin interest duk tengok design-design loft apartment kot-kot la ade idea muncul. Selain pin interest, lazada jugak tak ketinggalan untuk di scrollkan. Yelah. Kita tak tau kot-kot ade rezeki boleh merasa LOFTBED. hahaha.

lawa tak..lawa tak

Rupanya, mimpi aku bakal menjadi kenyataan pabila ade satu online shop kat Lazada tengah wat promotion perabot-perabot terpilih. Kitchenz & Homez time tu ade buat promotion termasuklah katil double dacker la, katil single la, queen la dan tak ketinggalan LOFTBED yang dirindui. Maka cepat-cepatlah aku check dia punya spec menepati tak spesifikasi bilikku nan kecik molek. Bilik aku nih klu katil single lepas la ruang nak semayang. Tapi klu saiz queen or King alamatnya semayang kat luar la nnti. Ntah-ntah semayang atas katil pun boleh nnti. 

Check punya check, ukur punya ukur dalam penuh debaran, LULUS. AKU NAK BELI! sbb katil tu memang muat bilik aku. saiz single je. tapi kaki dia tinggi lah. ape lagi. dah la tu bapaaaak murah giless. kalau yang ikea tu ade dalam tujuh lapan ratus, tapi yang ni dalam 5++ (lupa) cenggitu je termasuk delivery. Biar betik nih. Aku tak puas ati, aku try google siyes la wujud benda cenggini. kot la scammer ke taubao ke..kekekkee..berhati-hati kata orang. Check kat google tak de lak responnya. Tapi kat Lazada tu ade la komen-komen pembeli yang rata-rata suka benda alah ni. pastu aku try gak compare-compare dengan kedai online yang lain. Aku tengok harga satu lagi jual tanpa less ade dekat 1k plus.. uiish.. ta ke nak kena sekarang jugak aku cart to buy kalau cenggini caranya sbb stock tak banyak dah!

Maka selamatlah aku membeli belah di Lazada sepantas kilat. hahahahaa. Dah kepingin ni kang tak pasal2 menangis di bucu bilik mengenangkan katil loftbed, mantan bakal milikku..huhu. tak ke sadis cenggitu.

Penantian katilku bererti bila Gdex sampai kat rumah. Actually lepas aku beli tu takut jugak kang tak sampai, kang scam kang tu kang ni sbb lama giles nak sampai. tgk tracking no duk stuck kat hub Jerantut ade dalam seminggu dua yang buat aku gundah gulana. Bagitau mak ayah tang aku beli katil ni pun belum jugak. hahaha. Sampai je katil tu kat umah dan proses sign men-sign berlalu, maka aku mengerahkan engineers cilik supaya pasang katil ni kat bilik aku. Well, apa guna ade anak buah yang hensem dan perkasa kalau tak mampu membantu makcik dia yang lemah dan lembut ini. kekeke..

hai E yang hensem..
Maka aktiviti pasang memasang berjalan lancarrrrrr..

3 engineers + sorang amaturrrr..

baguih engineer cikda. sekejap je dah siap pasang..

Selesai diorang pasang katil baru ku yang dirindui selalu ni, sebagai makcik yang baik maka aku belanja they ouls coconut shake tersohor di kelantan..kuikuikui..

Bestnya tentang loftbed ni sebab attach sekali rak angan meja. Jimat duet i tak yah dah nak merapu cari meja ngan rak yang sesuai letak kat sini. Nanti nak cari kerusi yang seswai je nanti. Sementara ni, pakai jerr kerusi mane ade.

lengkap dengan rak lagi..

amboii

Keesokan hari tetiba pagi-pagi lagi ade tetamu datang.." na tengok katil baru cikda..."
Nak tengok katenya tapi tiba-tiba dah naik atas doh ><"

Selepas beberapa bulan, tetiba terorder kelambu cenggini.. opsss..


Pastu terorder lagi langsir IKEA kat shoppe ni pulak..Oppss.. dan kerusi SNILE IKEA jugak..OPPPss sangat..

bukanlah seorang Ada klu tiada rambu rambai flowy2 bak princess

my favourite underground lepak place

Anak-anak buah, gumawooo <3 p="">
Kukuh ke idok??

Of kos kukuh. Ade la shaking tapi biaselah katil double dacker pun camtu gak kan.. Overall I bagi 4.75 bintang tuk LOFTBED dari KITCHENZ ni.

Semua puas hati kecuali tang bawah tu dia tak tinggi sangat. aku yang 154cm ni pun terpaksa menunduk bila lalu bawah ni, oppa yang 175 cm ntah cane rupenya..kena merangkak la kot..hiks..

Pastu ade orang tanya.

"Ada tok sey nikoh lagi ko?"

Errr..
dan suasana bertukar menjadi krik krik krik..~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...