marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Ahad, 14 Julai 2019

Perkahwinan adik yang ke-13

.: Assalamualaikum:.

Anyeong yorobun.




Selesai majlis akad nikah selepas solat jumaat. Jangan terkejut. Bukan beta tapi adik beta ðŸ˜‹
Iyalah jodoh itu rahsia Allah, sapa dulu kahwin bukan hal yang penting. Tapi dia yang bakal jadi ahli keluarga kita tu paling penting. Kan kan kan.
Pilihan hatinya adalah orang kampung sebelah. Tu lah kita tak tahu kot-kot jodoh kita orang dekat. Tup tup jadi adik ipar ðŸ˜‚😂😂
Tapi kalau jauh pun ok jugak. Boleh naik flight ðŸ˜Ž
Tahniah oh adik yang ke tigabelas. Barakallah. ðŸ˜„😄😄😄

#nlsbhome #adikyangketigabelas #jodohrahsiaallah #happyday#oksisakantryinstallwazetracejodohsispulak

 +++++++++++

Boleh je kan kalau aku kopi pes ayat dalam fb je sbb malas nak pikei ayat bombastik..kekekeke.

Tak yah tanyalah sebab aku amik keputusan memang nak kopi pes je..ngee..

Adik aku kawen memang mudah je. Bulan 12 datang merisik, bulan 2 tunang. Bulan 3 kawen.
Siap dan berbahagialah sehingga ke syurga.. Tak penah lagi berlaku dalam sejarah family kitorang rombongan pengantin sampai 5 minit jenke umah.mane tak nya kalau umah laki dia 500 m je dari umah aku... Barakallah tuk kedua-duanya..

Suami dia aku igt kampung sebelah, tapi tengok-tengok orang kampung same. Mak ayah aku da berkenan kat family suami adik aku tu walaupun suami dia barely kenal. Tapi betullah orang-orang tua kata kalau nak cari pasangan tengok family background dulu ok ke idok. kaaan. Dapat kaki masjid bestlah!

Tu la kita tak tau jodoh kta tu sape. Jauh-jauh duk mencarik last-last orang dekat umah je. Tapi tak applicable lah kat aku sebab orang depan umah aku kanak-kanak amik UPSR pun belom lagi. So aku decide nak jodoh jauh la skit. kekekeke.

Ok. Aku gurau je. 

Sape pown jodohku ku harap dia pown tengah cari aku lah.

Nak tunggu jodoh oppa korea datang jatuh dari langit lagi macam mustahil je aku dah insaf.😂.
Bukan ape. Kata Acha Sapriasa Berdua lebih baik. ngee..

Sebelum aku mengarut lebih panjang. Marilah kita tempek sekeping dua memori adik aku kawen ritu. Dah berapa bulan tertangguh, tuan badan pun dah berisi. Dapat anak buah baru lagilah makcik yang comel ini.

Asek timang anak orang. anak sdiri onjekaji? *Tanya diri ini kepada diri ini*



Macam biasa. Orang lain yang kawen, orang lain akan sibuk semestinyaa..

abang ke 3
 tema kitorang waktu akad nikah ni memang tema itam putih


Nervous bro?? kekeke


 cikkah with anak buah n bapak buah n makcik buah yang buas. k



 orang baru bakal kena buli kekekeke. Actually Najae nih kawan abang-abang aku. So memang masuk air lah semua bila bergabung dan meletop. Geng bujangan.

Tamat majlis akad nikah..

seterusnya.. kenduri or big wash timeee...




Pelamin sendiri pasang. We ouls sangat kretip. Pasang sari sebbelum majlis kot. Tu pun abes idea di propose nak cam tu nak camni. tuan empunya diri redho je janji dah kawen ..hahaha



Rombongan pengantin lelaki sampai cepat sangat..Tapi no hal. everything is ready..




 Disebabkan aku nak meratah ayam dan sambal. so nasik lengkali..kekekeke



 Para tetamu dan jemputan. We ouls x pakai catering. Dari sekecik-kecik benda sampai sebesar2 benda. MADE IN RUMAH DALE PAGA. ape guna ade adik beradik, anak-anak buah dan sepupu sepapat reramai. Time ni lah kita memeriahkan suasana..kekekeke


ni baru 10% peratus daripada populasi yang menyumbang ke arah menjayakan majlis kawen Tikah. Makcik buah vs anak buah


Kanak-kanak riang ria bergumbira tak kira dimana jua anda berada. Time ni la nak main pasir tanpa ganguan sebab mak-mak busy hahahhahaa. Teruskan anak-anak sehingga menjadi kucing kerong..kekekke



30 peratus daripada penyumbang ke arah menjayakan majlis kawen Tikah.



Nak sign sign picture picture candid candid... sila sila.



 
Ya.. Memang tak de muka lain dah untuk mencemarkan duli majlis ni. Ouls je sebagai penyambut tetamu katenyaaa.. Muka kena ceriaaaa...

Body guard ramai ngaaaaaat


And..last.. Gambar gi Majlis sebelah lelaki...

Bertiga je.

"suami mane?"

"Outstation, ade konsert kat Arab Saudi katenya" Jawab empunya diri dengan senyuman manis supaya makcik-makcik bawang percaya. HAHAHAHA...



+++++++

Jadi adikku yang ketigabelas,

disebabkan tuan hamba telah melanggar
undang2 yg dikuatkuasakan
oleh lembaga lembaga pengarah
BUJANG BELAKA aka SINGLE MINGLE
atau diringkas menjadi BB dan SM,
maka dgn ini tuan hamba
dilucutkan jawatan sbgai anggota kami!
sekian terima kaseyy~

p/s ; dgn ini nik khairi menjawat jawatan sebagai ahli plg tua. ;D
ehh.. abe yie lagi la hak meggei jawatan sebagai ahli paling TUA ..hahaa :D

(ayat atas pun aku kopi jugak^^)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...