marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Khamis, 27 November 2014

bizi sangatt.. katanya..


.: Assalamualaikum:..

Annyeong Haseyo..
tetiba cam baru balik korea gitu.. ngee

hee.. hampir sebulan tak update blog..hee.. ade orang rindu kah?.. kalau rindu kenang daku dalam doamu.. cewaaah gitu..

yea.. idop beta bergelar pelajar master beginilah gamaknya.. ari-ari mengadap desertasi..ari-ari kena report progress desertasi.. tu blom lagi masuk aktiviti-aktiviti ad hoc yang tetiba je happen..gituw.. kalah Perdana Menteri gamaknya..kekke.. PM tak pe ade PA.. aku hape ade..??..harap tulang pat kerat je la haha..

entri tuk kali ni aku nak cite overall ape yang ak bizi sangat minggu nih sampai bersarang blog beta walaupun beta tau.. sorrang dua je peminat ni (hai kak nisa *wave tangan sambil wink supaya kak nisa tak merajuk..haha).. yang ke dua tu.. aku sdiri lah gamaknya.. hahaha..

bulan ni.. bulan yang almost masa aku memang cepat berlalu.. tak boleh nak meluangkan masa sikit pown ngan my lebely crochet.. huhu.. waktu tido ku pown da jadik pendek.. yela.. bulan ni la bulan dimana proposal disertasi kena hantar, bentang.. tajuk disertasi pun agak kelaut.. dua tiga kali jumpa penyelia mintak idea serta pandangan akademik.. tu tak kire lagi lecturer busy.. ade problem ngan Ban Nua Social Transformation Lab Programme yang mana aku jadi salah sorang AJK yang handle program ni..program akademik gi oversea ni..maka banyaklah mehnah dan tribulasinya..kekkeke.. nages.. T.T

 tapi naseb baek lah kawan i da tenangkan hati beta.. biasa kalau orang tanya aku.. aku akan cakap aku okei je.. tapi maybe aku da start rasa susahnya enroll course sains sosial ni (well, aku kan dari aliran sains tulen).. dia gtau.. susah tu sebenarnya baguslah, itu bermaksud aku  belajar something yang aku tak penah tau..tetiba je rasa bersemangat balik.. haha.. yeah.. pikei balik..kenapa.. kenapa..kenapa aku continue study.. of coz la sebab aku rasa aku perlu berada di dunia akademik yang seswai dengan jiwa aku.. so.. rasa lega sebab ade orang tulun cakap gitu..aku lebih suka orang courage aku wat something dari condemn aku.. sebab sebenarnya.. aku tau aku nak something tu.. tapi kadang-kadang.. kita rasa kita give up skit.. sbb ramai duk condemn dari duk courage.. kan..kan..kan.. so..no turning back.. just move forward.. and draw my dream slowly... and enjoy my life... :DDDDDD

orait.. aku tak penah pown gtau exactly course yang aku amikkan.. haha.. my bad.. my bad.. actually course yang aku amik nih nama dia.. Islamic Development Management dalam BMnya Pengurusan Pembangunan Islam.. nama course seakan-akan.. macam senang.. tapi.. hakikatnya.. hahahha.. enroll kos ni baru korang tau.. sebab aku rasa susah.. of course la satu-satunya dari sains tulen ke sains sosial agak mencabar dari segi epistemologi dan tasawurnya.. orait.. aku dah start pakai perkataan-perkataan bombastik da.. haha.. keduanya sebab perbincangannya berdasarkan kajian akademik so.. nak tak nak.. ke-skima-annya turut terserlah lahh.. aku dan skima ni memang tak pernah bersatu dan padu.. so..di sinilah aku start merasakan oh moo.. this is hard..hahaha.. dan ketiganya.. disebabkan kos yang aku amik ni adalah Mixed Mode..

Master programme paling cepat kena settle dalam 3 semester je.. dan tu lah yang di anjurkan oleh ISDEV.. bila bercakap mixed mode aku kena masuk kelas kuliah.. dan jugak membuat tesis.. tapi disebabkan mixed mode.. maka tesis kitorang x de lah setebal buku siri harry potter.. yang penting knowledgeable.. disebabkan itu dia tak dipanggil tesis.. tapi panggil disertasi.. fuh nangessss masa nak carik tajuk desertasi nih.. walaupun x setebal buku harry potter.. tapi benda yang nak dibincangkan agak berat dan pelbagai jenis kajian kena buat dan baca..dan sekali lagi aku terasa susah sebab..kalau nak suruh aku cerita One piece.. small the pieces aku boleh story dari episod satu Romance Down ke episod tujuh ratus..setia je aku bercerita..tp..tapi..tapi.. ni penulisan akademik..maka rujukan aku haruslah tesis-tesis, desertasi-disertasi, kertas kerja-kertas kerja yang lepas yang membuat synaps otakku mulai berselirat dalam selebrum untuk interpret maklumat..haha.. 

Aku agak bernaseb baek la sebab masa sekolah menengah sekolah agama (arab) lagi you..haha.. so.. at least aku ade basic pendidikan Quran dan Sunnah ngan pendidikan Syariah Islamiah walaupun zaman matriks ngan Uni totally sekular (opss..ngee)..bukan..totally Sains stream... tu pown kena banyak study lagi lebih-lebih lagi benda yang melibatkan teori-teori lazim ngan Islam ni.. sebab atas permukaan kita nampak macam semua lebih kurang je.. tapi hakikatnya.. tak semudah yang ku sangka...huuuhuhu..

boring eh baca..kekekke.. ape tak boringnya.. penuh ngan tulisan jew.. kekekke..



okei la blaje gambaq sekeping..nge.. gegadis ISDEV..girl in red shawltuh paling tua.. haha..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...