marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Sabtu, 4 Januari 2020

Selamat Tahun Baharu 2020 :)

.:Assalamualaikum:.

kullukum waantum bilkhair


Selamat tahun baharu wawasan 2020 kepada semua makhluk seantero dunia :)
(buat macam seantero dunia baca blog ni..hihihi)

Alhamdulillah diberi kesempatan untuk menjamah udara di tahun baru. Tahun baru 2020 adalah tahun special sebab nombor belakang dia cantek!. Yea.. nombor sekadar angka, tapi angka inilah yang memberi perbezaaan diantara kita di hari ini dengan semalam. 

Kalau 4 hari lepas masih lagi pada tahun 2019, tapi hari ini, dengan bergaya sudah pun memasuki fasa baru. Fasa baru, azam pun kena baru huuuu..

So, apakah azam kita pada tahun ini pula? Asyik duk tanya orang ape azam tahun baru, kite empunya badan apakah? ngee..

Since tahun lepas punya azam atau resolusi ada yang tercapai, ade gak samar-samar dan ade gak yang bercahaya tapi yang kelam tak nampak batang hidung pun ade. ngee.. yela kita hanya mampu merancang, yang menentukan bukanlah kita tapi yang Pencipta. 

Yang tercapai. Alhamdulillah. Dengan jayanya. pun bersyukur kepada Tuhan. Kita dah try yang terbaik dan hasil pun kita nak yang terbaik kan. 

Ade jugak yang sekadar resolusi je. Tapi terperuk bagai pekasam tak de can nak laksanakan lagi. tapi tak pe. Kita bawak ke tahun ni. Moga-moga tahun ni dapat dilaksanakan. heeeeee..

Teringat pulak kat resolusi yang bertahun, resolusi hanya tinggal resolusi. NAK BUAT LASEK!
hahahaha. Tiap- tiap tahun yang ni la list NO.1 setiap kali tahun baru menjelma. Tapi sampai masa. err.. cam ngeri gitu. hahahaha.

AAB yang tahu pasal lasek ni sebab aku pun dah lama tinggalkan spek sebab dah buat lasik. Mentang-mentang la optimetri lasik tu dekat dengan umah dia, terus dia buat tahun lepas klu tak silap. Me yang berkurun masih lagi pakai spek dan masih lagi berangan huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu. One day mesti buat. InsyaAllah.

Notes for myself in 2020;

"I don't need much, aku just nak kebahagiaan dalam redha Allah. Life journey is not easy, but not hard either. Yang paling penting kehidupan tak jauh dari rahmat Allah dan hargai apa yang ada di sekeliling. Manusia akan datang dan pergi, tapi tidak pada orang yang kasih pada kita. Mereka akan stay even tak selalu di depan mata. Hargai orang yang sanggup bersama dengan kita waktu kita dalam keadaan ok or tak ok. Say no to drama dan live your life the way you feel good!"

Hey, I am ready for 2020! 💓💓💓
 

 p/s: Nanti rajin kita recap 2019 :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...