marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Sabtu, 27 Mei 2023

No Word but I got plenty to said!

 .: Assalamualaikum:.

Annyeong yorobun.

Paling membencikan bila benda tak de la complicated mana, tapi dah jd bercelaru macam puzzle yang bersepah pulak jadinya.

First aku paling tak suka nama aku kena petik dalam bab yang tak berkaitan. Make me need to explain from the beginning and you expect people wnt to listen it?

Secondly, I hate third party connection. Very much!

That's why everything I did by myself without involving other third party because obviously the information that I want to convey will change a bit. Or worst part, totally change. 

For example, we are the victim at first, but because of third party that we trusted we become like villian. 

Pulakk~

Tapi bila benda dah jadi, enjoy je la nak buat apa lagi. 

But somehow memang aku jadi tak puas hati lah kot~

Benda dah nak rapat kepada conclusion, alih-alih ade orang lain tolong buat conclusion. Dah la tu cerita direct kepada POV dia. Cerita kita, POV dia.. What the ???

Awal-awal suruh bagi kerjasama banyak alasan, tak kuat, tu la ni la.. Tapi bila sampai masa ehhhhh.. kita jugak yang kena.

Padahal kita da cuci tangan, hanya fokus kat life sendiri. Orang memang dari awal lagi memang gitu pun layanan dia, x de kaitan dengan aku pown, tapi nama kita pulak naek. Aduss. 

And the second party pulak seolah-olah innocent. Macam benda yang dia buat itu benda yang terpaling betul atas dunia. Tanpa rasa bersalah, tanpa rasa malu. Dah alang-alang jadi camtu, datang lah confront me.

Susah lah macam ni. Dah la aku ni spesies overthinking sampai ke planet Pluto jauhnya. Sorang buat perangai camni.. dua orang buat perangai camtu. 

Korang kalau nak team up, team up la betul-betul. Jangan aku terpalit dengan benda bersegi-segi camni. Aku dah bagi peluang ni dah kenapa nak petik nama aku pulak. 

Kalau bebetul kawan, dia tak akan makan kawan. Dia akan steady je sebab dia tau tu kawan dia. 

p/s: heran la.. benda-benda cenggini ingat zaman sekolah je yang jadi rupanya bila besaq pun jadi jugak.

      Lupa. Dulu mana sempat nak buat perangai-perangai cenggini ~




 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...