marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Sabtu, 10 Oktober 2020

Memori di 10102020

 .: Assalamualaikum:.

Anyeong!

Cantik tarikh hari ni. Nak tak nak cuba gagahi diri untuk menconteng di blog barang serangkap dua sebagai tanda. Minggu lepas lepas mood menulis datang tanpa dipaksa. Tapi minggu ni macam kena ade catalyst untuk bagi feeling nak menulis. huhu.

Di tarikh yang cantik ini rasa rugi pulak tak mengarangkan. Yes. Kenalah tinggal sikit memori so next time bila godek blog sendiri ade jejak. huhu. Walaupun covid19 masih bermaharajalela bahkan makin sengit pulak gelombang dia lepas PRN Sabah baru-baru ni majlis kahwin untuk 10102020 tetap onzz. Tahniah lah bagi yang kawen hari ni naa.. Kahwin kahwin gak SOP jangan tinggal tau. Pastu respect sikit kat orang single nieh! adeh.

Bila dah tahu hari ni 10102020 baru tersedar wah dah 10 bulan berlalu untuk tahun ni. Rasa laju pulak waktu berlalu. Rasa baru ni PKP start bulan 3 tup tup dah bulan 10. Tinggal 2 bulan lagi unutk mengakhiri tahun 2020 ni.

Tahun ni aku more to crochet-crochet thingy plus bela Pippin. Aku rasa memang tahun ni tahun aku jaga Pippin lah pendek cerita sampai bila sporo Pippin dah hilang bulan ni rasa tak bermakna hidup sekejap. Fikir nak buat ape pulak lepas ni. Well my whole life tak de la happening sangat kalau tak campak aktiviti kenduri kendara kat rumah , jaga Pippin, keja and crochet. Kurang dari 1 bulan abang aku yang ke #10 pulak nak kawen, berkenduri kendara lagilah jawabnya. hoho.

Berbalik kepada cerita hari ni. Oh actually aku rasa memang tahun ni tahun aku jaga Pippin la sebabnya dah beberapa hari Pippin kena cirit birit. Rasa ni first time da cirit birit habis 3 tingkat rumah dia penuh dengan bahan nyah tinja dia. Kesian pulak kat dia. Terpaksa kena kuarantin lagi 😆😆😆

Tadi aku bagi dia teh pekat memandangkan cirit birit dia macam dah macam orang dah. Aku takut jugak nanti kena kecam tapi nak wat camane eh. Takkan nak bg dia makan ubat pil chi ki tek on. Aku cirit birit pun tak penah makan ubat tu! Kalau aku cirit birit memang duk dalam tandas sampai ok. 

Minum air teh pekat, tido kalau penat minum air kosong sampai ok. Biasa x amik masa lama pun sebab body aku memang dah paham sangat dengan aku takkan senang-senang nak makan ubat hahaha. Kengkadang tu aku gasak je makan je ape-ape aku nak kecuali benda yang bergoreng dan pedas. Yang lain gasak aja.

Tapi tu lah. Pippin kucing bukan orang. Kesian dia hari ni aku puasakan dia. Bagi minum air je. Pastu aku cari rumput helikopter. Katanya ubat untuk kucing???! sabo je lah Pippin kata.

Aku pun tak surelah kenapa dia boleh cirit birit sampai camtu sekali. Tapi seingat aku ade letak anak kucing yang sesat masuk dalam umah Pippin. Duk dengan dia ade jugak dalam seminggu. Anak kucing tu liar sangat. Abes makanan Pippin dia makan,naseb baiklah Pippin kini tak macam Pippin dulu. Rilex je anak kucing tu bedal makanan dia. Pastu time tu aku perasan anak kucing tu macam cirit. Tapi buat biase je la anak kucing kan.. tengok-tengok Pippin pulak yang kena cirit birit tu..aah sudahh.. Anak kucing tu pun dah kemana menghilangnya ntah dah ok ke belom ciritnya.

Sorry la anak kucing i cannot affort to berbahagi kasih. Betullah. Aku nak kata mahkluk penyayang sangat tak jugak tapi aku sayang Pippin sekor lah. 

nge;D

So, tu je la memori 10102020 aku. Cerita berkisar pasal Pippin je pun boleh. Sbb i is so malas nak transfer gambar so, hmm.. paham paham je la yer..

2 ulasan:

  1. Tahun nih memang rasa terlalu singkat. Mungkin sebab asyik duduk rumah dan ulang rutin yang sama. Semoga kucingnya cepat sembuh sis!!!

    BalasPadam

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...