marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Selasa, 17 Ogos 2021

Late post: Me turn 33

.: Assalamualaikum :.

Annyoung Yorobun.

Happy birthday to me!

Oh, baru aku perasan tak de pun post pasal my birthday day kat sini. adududududu. So tak pe. Start from now i'll make sure ade post la pada hari tersebut. Even jauh bulan pada tarikhnya~

So besday I tahun ni tak de ape yang menarik pun sebenarnya๐Ÿ˜Œ. Tapi tetap nak buat post walaupun tak de ape yang menarik๐Ÿ˜‚. Tapi tak de la tak menarik juga. Menarik la juga untuk dikenangkan.

Sebab apa? Sebabnya pada hari dimana usia ku berganjak itu ku telah mencabarkan diri untuk membuat 10 biji pizza italio mamacita neaga ayayayaya~ homemade untuk ahli keluargaku terdekat. Plus terchenta.

Namun.. Namun..Namun.. keadaan rumahku kini tak seperti sedia kala. Tiba-tiba ada padang jarak padang terkukur di situ ya..

My dad lepas discharge hospital katanya nak buat reno rumah. Terus dipecahnya ruang area lapang tu.
 
Makan pagi terakhir di ruang dapur rumah sebelum rombak

Waktu ni PKP sebenarnya so aku ingat nak buat surprise delivery kat umah  masing-masing sebab umah adik beradik aku ni dalam pagar yang sama je sebenarnya. Takat nak pegi delivery food tu tak yah pakai surat MITI pun ngeee. Tak de roadblock juaa hahaha.

Namun, itu hanyalah planning yang berkira-kira di ruang synap otakku tanpa ku terjemahkan kehendak itu secara realitinya..
 
Nak wat delivery food umpama panda konon,padahal rumah aku ni every single day di setiap petang adalah tempat berkumpulnya adik-beradik aku dengan anak-anak buah aku kat dapur sementara rumah ni. Ingatkan bila keadaan dapur yang ibarat setinggan itu tidak sudinya orang menyingggah namun telahan itu langsung tidak mengena. 
 
Dapur sementara kat luar rumah
 
Makin menjadi-jadi pulak diorang berkumpul. Kadang-kadang jadi macam kedai tomyam Siam. Kadang-kadang menjadi kedai kopi tokyo. Bila tiba musim buah dan macam dusun pun ade juga. Tapi paling sadis waktu hujan. Ni kalau orang tv3 datang harus masuk Bersamamu. 
 
Tak muat ๐Ÿ˜‚
 
Jadi, planning untuk delivery tu aku kuburkan di benak ini dan kemungkinan tahun depan boleh buat lagi. Jika diizinkan waktu dan tempat.
 
Aku macam biasa, kalau ade pape planning nak buat aku kena jot down sebab kemungkinan benda tu menghilang terbenam dalam benakku. So bila ade notes camni boleh la jugak menjadi rujukan. giteww
 
Tiap kali nak wat pizza tiap kali tu la cari resepi wat doh. ahaks

Aku camni lah. Kena lukis dulu sebelom nak buat pape ๐Ÿ˜

Walaupun delivery pizza tak jadik tapi planning untuk buat pizza itu tetap berlangsung. Jadik! Barang-barang ak dah beli siap-siap kot. Aku start berperang didapur nan indah itu sejak pukul 11 pagi lagi. Demimu pizza. 10 biji kot.  
 
Doh pizza dah siap ditebarkan

Mamacita..
 
Sorang-sorang tau. 
Dari zero tau. 
Sikit lagi nak jadi orang Itali tau.  
 

Kebakaran sikit sebab oven duk jauh dari tempat tebar roti
 
Paling tak tahan dapur kat belakang, tapi nak membakar kena berlari ke depan rumah sebab oven kena letak kat depan sebab plug kat belakang tak de ๐Ÿ˜‚
 
 
Nak kata aku buat ni nak celebrate birthday tu tak de la. Just makan petang bersama ahli keluarga terchentaaaaaa pada 23 Jun 2021.Beramai-ramai. Macam biasa. ahaks.
 
lepas makan kita cari pelangi senja
 
Tahun tak de sape sudi nak bagi hadiah. Sadisnya. Tetiba rindu saat kerja kat Skali dulu. Makan-makan kat Sweet Tree pastu diorang wat suprise party kat aku.. huhuhu..
 
rindu geng spikers kat Skali

Hm.. Sedar sikit dah tua. Sobs.
 
Tetapi tidak mengapa. Sebab aku sayang diri sendiri maka aku pun suruh shopee hantar hadiah tuk beta. Dari Nikki untuk Ada. bhahahaha.
 
Mini fridge for my room

 Mentang-mentang la dapur jauh buat pantry kat bilik hahahhahaa

Nak tengok video aku berhempas pulas wat pizza? Sila folo me on Tiktok..ngeee~
 
+++++
 
Oh pi besday tuk my twin lain tahun jugak ๐Ÿ˜Š
 
Okey lah.. post ni kita share dua sebagai tanda ingatan tulus ikhlas plus sorry la bab tak wish besday tuk dia ritu. Bukan tak ingat tapi buat-buat lupa.. hee..
 
Kan da bagitau busy duk menguli pizaaa... hee~ 
 
(macam la dia baca blog aku~)
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...