marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Sabtu, 6 Januari 2024

Salam Tahun Baru 2024, Are You Ready?

 .: Assalamualaikum:. 

Anyeong yorobundeul

Hikhikhik. Lame benar bercuti dari menulis blog na. Bulan 9, 10, 11, 12 

Haaaa Tahun Baru baru muncul. Baru lah nampak BARU~ ngeeee~~~..

Well, well, well..macam tahun-tahun sebelumnya Januari adalah trial pax untuk 2024. How was your day dah masuk 6 hari (setelah 2 hari menjadi draft)  di tahun 2024 ni? Aku sedikit bahagialah berbanding awal tahun lepas bila appa pergi meninggalkan aku~ Sekarang baru ada kekuatan untuk kembali bersinar dan berdiri di atas kaki sendiri biar seorang diri melayari hari-hari (Ayat nak malankolik je ngee) 

Sepi~

Okeylah. Firstly walaupun di baris ke 3, SELAMAT TAHUN BAHARU 2024 DUNIA ! 

Harap semua baik-baik saja walaupun satu resolusi pun tidak aku buat lagi untuk tahun ni. 

Tak boleh ke kalau aku just orang kata redah ajerr 2024 tanpa prepare ngee~ 

Al-fatihah buat omma dan appa

but as I knew me myself is once doesn't simply redah ajerr sebab jiwaku kabut kalau tak de planning. Dia macam.. baik kau tak payah ada otak untuk berfikir dan tak payah ada hati untuk merasa. Ha gituu..

Eh, terpanjang lah pulak mukaddimahnya

Tadi pikei mula-mula nak karang post ni nak gitau I'm Sorry je for not being here for these several months. Tapi ni dah macam biasa dia dimana posting yang melalut-lalut tanpa sebab..ngeee.. 

Sori la guys, excited sebab dapat mengarang panjang. Lepas gian orang kata ngee..

Actually, yang sebenar-benar-benarnya ketiadaan ku disini sepanjang beberapa bulan yang lalu adalah kerana diri ini busy lebih daripada perdana menteri Uganda. Iya guys, seriously I kabo. 

Selepas pemergian omma beberapa hari terus naik Kuantan untuk Training Class

Pas oppa omma tak de ni,rasa sepi~~~~ tapi busy!. Nak bercakap dengan orang pun rasa macam tak de mood so aku pun bermain-main ajer dalam circle ku iaitu familyku. Tu kalau diorang layan la. Biasanya aku duk bermain sorang-sorang layan drama sorang-sorang. 

Yang n Anis ada datang menziarah lepas pemergian omma

Dulu Pippin ade boleh la jugak berbahagia bersamanya. Tapi sekarang one by one sudah berberlalu pergi meningggalkan aku, maka aku redhoo.

Sepupu kawen kat ICT kita join memeriahkan suasana

Hah bayangkan lah camane. Ritu adik aku yang ke 15 kawen. 

Eh tak de posting la. Ngee.. 

Last posting aku adalah pasal Jenjalan Ke KL: Majlis Konvokesyen MIHRM yang mana post tersebut masa bulan 9 😅

Happy convocation
Sebulan lepas tu Ris Learning Centre anjurkan Dinner yang dibuat khas untuk peserta batch Kelantan sebab perform sangat heee~

Meh aku recap skit agenda-agenda di sebalik ketiadaanku di blog ini untuk merawat hati pembaca blogku. Hmm.. Macam blogger sejatikan..

Aku rasakan aku sorang jer maintain dgn tittle blogger ni kan..kan kan walaupun ramai bloggers lain dah beralih arah ke platform lain. kan kan kan. Hikhikhik..

Eh mana recap nyaa..

Hee.. (lemme check flipZ3 first sebab nak tgk galeri gambar)

Oh.. Benarlah masuk bulan September ni aku busy dgn hal-hal berkaitan dengan keja. Ya Allah, tak menang tangan naseb baek ade staf yang berkaliber turut sama memeningkan kepala mereka dalam memenuhi permintaan pelanggan yang kadang-kadang hmm.. sampai situ je ngee.. Bulan tu juga persiapan majlis kawen my 15th sistah jugak kian gian berlangsung. Semua kena buat sendiri na, macam zaman omma appa ada. Lebih-lebih lagi my eldest brother dah bertukar menjadi waibee ni dia kena lah buat jemputan seantero dunia. 

PRN
Menginfak abang sulung kepada ummah atas kemenangan dalam PRN

Zainab iaitu isteri Saad (abang angkat dari France) datang dari Thailand untuk ziarah arwah omma

Kitorang buat semua persiapan mcam zmn omma appa ade. Dari zero sampai lah majlis habis berlangsung all out!. Itu pun seminggu pulak nak kena amik masa untuk kemas menjadi seperti sedia kala. Semua periuk belanga kitorang pakai yang sendiri na

Test-test 
ajk pinggan mangkuk
Muka yang jangok inilah yang berhempas pulas untuk menjayakan majlis

Post wedding 2 minggu pun tak siap lagi mengemasnya. Wedding of the year katakann~

Alwayss

Selain tu jugak aku dah start program outstation dengan program-program latihan untukmu companyku~

Training lagi bulan 8
Training bulan 9

Rutin

Dan tak lupa jua jenjalan makan angin ke negara orang iaitu Thailand iaitu paling dekat boleh bolos dengan kenderaan sdiri Narathiwat ajerrr.. 

Tiba-tiba kat Thai na
Beria pegi Thailand semata-mata nak masuk seven E

Start buat renovation umah secara kecil-kecilan aiatu tambah area laundry kat area belakang umah supaya lebih keterjaminan darisegi security ngeeh. Aku ni takut la kalau belakang umah aku jadi amazon. Siyes aku tak nak. So, I panggil la tukang umah Pok Ya untuk buat keja-keja renovasi itu. Belajar beli mozek + cat sikit lagi aku boleh keja kedai hardware.

Niece & Nephew home party sebab nak ajak yang besar-besar umah tak ready lagi. Ajak yang kecik-kecik boleh la buat trial pax dulu sblm wat kenduri besar2an ngee.
Atas Loteng is actived this year!
Tak sangka hujung bulan 10 dapat bulk order. Happy n stress haha

Gi Thai pulak x cukup sekali, repeat lagi dek penangan abang kau yang ke 3 nih. Abang aku nih kalau hari- hari pun dia onz.

Second time di bulan lain hoho
Aktiviti setiap pagi jumaat

Lepas tu join-join program camtu. Ok la. Just malas nak menulis je la cite dia..hee..

Hujung tahun dapat berderat bersama sebab majlis kenduri belah lelaki berlangsung kat area KL

Join program solidariti untuk Palestin kat Stadium Muhammad IV

Kalau tengok Draft posting 2023 ade la dalam 3 posting yang belom selesai~.. Nanti ada masa I update and post la.

Actually blog ni mewakili rasa hati fikiran dan timeline aku sepanjang membesar menjadi orang. Tak sangka usia blog ni sdiri pun 16 tahun selepas berpaling tadah dengan wordpress abang aku. Becoz of that aku terus menulis dan mengorot kisah antara realiti dan fantasi, antara harapan & doa. Haa gitu.

2024 & doa & harapan

2 ulasan:

  1. Selamat Tahun Baru kak! Moga segala impian tercapai

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wah.. awal tahun dah dapat komen. Thx Cuya. Selamat tahun baru jugak tau ^^

      Padam

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...